به گزارش می متالز به نقل از گروه معماری آرل:
استودیو چینیِ معماری MAD، آسمانخراشی به بلندای 232 متر را جنب ساختمان Empire state در خیابان 34ام شرقی متصور ساخته است.
این آسمانخراش بر خلاف همسایه اش دارای خطوطی نرم و مملو از خمشها پیچشها و اشکال مخروطی شکلی است که با درنوردیدن خطوط آسمان، حس آرامش را به بیننده القاء میکند.
معماری فضای داخلی و فروشگاههایی که همگی گرداگرد یک دهلیز چند طبقه مرکزی با یک گرینوال عمودی جایگذاری شدهاند، بازدیدکنندگان را در معرض نوعی از طبیعت متراکم شهری قرار میدهند.
مدرسه بلوکهای کاه، کانسپتی ارائهشده جهت احداث مدارس مقطع راهنمایی در کشور Malawi است. این مدارس با قابهای از جنس چوب و با فرم A ساخته میشوند که همگی بهصورت خطی در کنار یکدیگر قرار گرفت و توسط بلوکهایی از جنس کاه فشرده پر شده و در نهایت فرمی را تشکیل میدهند که از نظر ارتفاعی دارای تنوع چشمگیری میباشند. در واقع معماری فضاهای داخلی کلاسهای مدرسه بهنحوی است که با قابهای مدولار A شکل که از ابتدا تا انتهای فضا را در بر گرفته پوشانیده شده است.
استودیو معماری TRS واقع در کشور پرو با استفاده از تغییرشکل در قسمت فوقانی دو کانتینر و کنار هم قرار دادن آن موفق به احداث مسکنهایی ارزانقیمت و مقرونبهصرفه گردیده است که قابل حملونقل بوده و با استفاده از ورقهای پلی کربنات مسقف گردیدهاند.
مساحت هر یک از این واحدها که معادل 60 مترمربع میباشد شامل فضاهایی نظیر: اتاق نشیمن، آشپزخانه، حمام، سرویس مستر و یک باغچة کوچک میباشد.
گروه معماری Compass پیشنهاد احداث استخری بر فراز آسمانخراش 55 طبقه با ویو ابدی را ارائه کرده است.
دسترسی به این استخر از طریق دربی که مشابه درب ورودی یک زیر دریایی طراحی شده است امکانپذیر است. دیوارههای استخر بهصورت ترانسپرنت و از جنس ورقهای آکرلیک است که پیرامون لبة خارجی بام کشیده شده است. گنجایش آب این استخر معادل 600،000 لیتر میباشد.
در پی آتشسوزی ویرانگری که در ماه April در کلیسای جامع نوتردام پاریس اتفاق افتاد، گروه معماری Missys بر آن شد تا سقف فروریخته و منارة مخروطی شکل این کلیسا را در قالب ارائة یک پیشنهاد اولیه باز سازی نماید.
طراحی جدید با عنوان " تعادلی از تاریخ و آینده" در واقع کوششی بود تا از تلفیق شیشه و استیل و تعویض آن با مناره تخریب شده که توسط Viollet-le-Duc معمار و نویسنده شهیر فرانسوی طراحی شده بود تعادل ازدسترفته را جبران نمایند.
این هتل بهمنظور ایجاد انگیزه بیشتر جهت کوهنوردی طراحی شد. کانسپتی ارائهشده توسط استودیو معماری Hayri Atak، احداث هتل را در مکانی با ارتفاع 600 متر بالاتر از محلی به نام Lysefjorden واقع در کشور نروژ متصور ساخته است.
این هتل با 9 سوئیت خود میزبان میهمانانی است که میتوانند لذت تماشای منظرة پانورومای fjorden را با شنا در استخرهای شیشهای تراسه رو به صخرهها تجربه کرده و مانند قطرهای در بینهایت فضا غوطهور شوند.
Amey Kandalgolkar با الهام از سایت باستانشناسی مدائن صالح، در قلب یک تختهسنگ غولپیکر، خانهای بتنی را طراحی کرده است. انتخاب متریال بتن یکدست و ساده تضاد شدیدی را با بافت صخرهها ایجاد کرده است. طراحی وروردی بهصورت یک شافت عمود بر صخره درنظر گرفته شده و توسط فضایی که بهصورت یک محور افقی محوطه پذیرایی بنا را دربر دارد منقطع گردیده است.
در طبقة فوقانی و بر روی فضایی مسطح از تختهسنگ، تراسهایی فراخ همراه با مجموعه استخر شنای روباز و پنت هاوس شیشهای پیشبینی شده است.
خانهای دوخوابه را طراحی کرده که بر فراز آن سقفی بهشکل روبانی پیچان است. فرم روبان فضای اتاق خوابها از یک سو و فضای نشیمن را از سوی دیگر از یکدیگر مستقل نموده است.
همچنین طراحی یک آمفی تئأتر مستقلِ غرق در نور در حد فاصل فضای باز اتاق خوابها و نشیمن این استقلال را پررنگ تر جلوه میدهد. ساکنان این خانه رویایی درحالی از منظرة بدیع رولینگ هیل و چشمانداز ساحلی آن لذت میبرند که در میان سقفی مملو از پیچ وتابهای قوسی و دریچههای شفاف آن به دوردستها خیره میشوند.
Chris و Precht Fei با طراحی برجهای فریم هاوس سعی بر این داشتند تا فضایی را فراهم کنند تا علاوه بر جنبه سکونت شهری، بستری را ایجاد نمایند که بر زندگی پایدارتر از طریق ارتباط دوباره ساکنان آپارتمانها با کشاورزی تأکید مینمود.
از آنجایی که حملونقل میتواند بر کیفیت و سلامت محصولات کشاورزی تأثیربهسزایی بگذارد، این امر طراحان را برآن داشت تا پروژه احداث برجهای چوبی چند طبقهای را پیشنهاد نمایند که در آن امکانات لازم جهت کشاورزی و تولید محصولات موردنیاز جهت تغذیه ساکنان برج تعبیه میشد.
سازههایی به شکل سبدهای غولپیکر که از ساقه درهم تنیده شدة بامبو ایجاد شدهاند سر منشاء آغاز پروژهای به نام "بذر زندگی"در کره مریخ شد که توسط دو طراح مالزیایی به نامهایZaki Wraith و Amzark Amir پایهریزی شد. ایدة اصلی این طراحی بر حذف پروسه حملونقل متریال به کرة مریخ استوار بود تا از طریق کاشت و برداشت گیاه بامبو در خاک سرخ مریخ این پروسه پرهزینه را بهطور کلی حذف نموده و از این طریق موجبات احداث سریع و بیوقفة پروژه را از طریق رباتها برروی کره مریخ فراهم کنند.