تاریخ: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۵۰
بازدید: ۱۲۰
کد خبر: ۷۵۰۷۲
ادامه شبح اعتصاب بر آسمان فرانسه؛

شرکت ملی راه آهن فرانسه از اعتصاب گسترده خبر داد

می متالز - شرکت ملی راه آهن فرانسه روز سه شنبه از گستردگی اعتصاب خبر داد به احتمال زیاد به دلیل اعتصاب های گسترده پا لایشگاههای این کشور.
شرکت ملی راه آهن فرانسه از اعتصاب گسترده خبر داد

به گزارش می متالز به نقل از خبرگزاری فرانسه از پاریس، شرکت ملی راه آهن فرانسه روز سه شنبه از گستردگی اعتصاب خبر داد و اعلام کرد یک سوم از کارکنان راه آهن و ۷۵,۸ درصد از لوکوموتیو رانان در اعتصاب هستند. درهمین حال وزارت آموزش فرانسه اعلام کرد در ادامه اعتصابات در اعتراض به اصلاحات نظام بازنشستگی‏، میزان اعتصاب کنندگان در سطح ابتدایی ۲۵,۰۵ و در سطح دبیرستان ۲۳,۳۲ درصد بود. اتحادیه‌ها این میزان را به ترتیب ۵۰ و ۶۰ درصد اعلام کرده اند.  بیشترین جنبش اعتراضی در استان ایل دو فرانس و به ویژه در پاریس است. ژان-میشل بلانکه، وزیر آموزش فرانسه می‌گوید انتظار داشت شمار اعتصاب کنندگان بامداد سه شنبه در مدارس ابتدایی ۵۸ درصد باشد.

رژی متژه، معاون دبیرکل نخستین اتحادیه مدارس ابتدایی گفت: «در حالی که تا آغاز تعطیلات سال نو سه روز مانده این میزان مشارکت در اعتصاب بسیار بالا است و حاکی از شدت مخالفت آنهاست».

شبکه خبری فرانس انفو نیز روز سه شنبه در صفحه توئیتر خود نوشت «به زودی فرانسه با کمبود سوخت مواجه خواهد شد و اثرات آن شدید خواهد بود. تقریبا همه پالایشگاه های فرانسه به علت اعتصاب مختل شده اند».

عناوین برگزیده