تاریخ: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۱۹
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۷۵۱۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صنعت البرز صادرات محور است

می متالز - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز با اشاره به فعالیت سه هزارو 500 واحد تولیدی صنعتی بزرگ ، متوسط و کوچک در این استان گفت : صنعت البرز صادرات محور است.
صنعت البرز صادرات محور است

به گزارش می متالز، رحیم بنامولایی روز چهارشنبه در نشست مشترک با هیات تجاری کشور ترکیه با بیان اینکه بخش تولید و صنعت البرز برای همکاری با بخش اقتصادی ترکیه هیچ محدودیتی ندارد، افزود: آماده همکاری تجاری و اقتصادی با این کشور دوست و مسلمان هستیم.

وی تاکید کرد که بسیاری از محصولات تولیدی استان البرز به لحاظ کیفی در سطح منطقه و جهان مرغوب و پیشتار کیفی بوده و این استان دارای تنوع محصولات تولیدی است .

بنامولایی  افزود: استان البرز در تولید محصولات دارویی، بهداشتی، غذایی، قطعات خودرو، شیمیایی و کشاورزی دارای ظرفیت های بی بدیل است و این مهم بستر مناسبی  را برای توسعه روابط اقتصادی با کشورهای منطقه ایجاد کرده  است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به ظرفیت‌بالای صادرات سبزی و صیفی‌ البرز اظهار داشت: به‌طور میانگین روزانه بین 25 تا 30 کانتینر سبزی و صیفی‌ به کشورهای حوزه خلیج‌فارس صادر می‌ کنیم.

رییس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اشتراک فرهنگی، سنتی و عقیدتی 2 کشور ایران و ترکیه پپیشنهاد کرد، توسعه گردشگری ورزشی و سلامت در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به امکانات گردشگری از جمله پیست بین المللی دیزین کرج  به عنوان جاذبه‌ای تفریحی و ورزشی در ارتفاعات البرز گفت: از سرمایه گذاران کشور ترکیه  برای راه اندازی تله کابین و احداث هتل در این منطقه دعوت می کنیم.

بنامولایی به قوانین کارآمد و مناسب  سرمایه گذاری کشورمان اشاره کرد و بیان داشت: بستر برای  مشارکت و سرمایه گذاری ترکیه در زمینه های مختلف صنعتی و تولیدی در کشورمان از جمله  البرز فراهم است.

رییس اتاق بازرگانی البرز گفت: ما این آمادگی را  داریم در قالب مشارکت و همکاری در تولید با کشورهای مختلف در بازارهای منطقه با برند محصولات آن‌ها حضور فعال داشته باشیم.

بنامولایی به توانمندی بالای نظام مهندسی البرز اشاره کرد و افزود: در این راستا برای شرکت در مناقصات  بین المللی آمادگی داریم.

وی با اشاره به منطقه ویژه اقتصادی پیام افزود:  از سرمایه گذاری و همکاری ترکیه در بحث ساماندهی مرکز حمل و نقل هوایی این منطقه استقبال می کنیم.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده