تاریخ: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۲۵
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۷۵۲۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

خبری خوش برای صاحبان خودروهای دپو شده در گمرک/ احتمال تعیین تکلیف زودهنگام حدود ۵۸۰۰ خودروی دپو شده در گمرک/ نامه معاون اول به رئیس جمهور برای تعیین تکلیف خودروهای دپو شده در گمرک

می متالز - شنیده‌ها حاکی از این است، پیگیری‌ها و نامه‌نگاری‌های مختلفی از سوی مسوولان کشور برای تعیین تکلیف خودروهای دپو شده در گمرک صورت گرفته و حتی کار به نامه‌نگاری معاون اول رئیس جمهور با رئیس جمهور رسیده و آنطور که از شواهد برمی‌آید، به احتمال زیاد این خودروها بزودی تعیین تکلیف خواهند شد.
خبری خوش برای صاحبان خودروهای دپو شده در گمرک/ احتمال تعیین تکلیف زودهنگام حدود ۵۸۰۰ خودروی دپو شده در گمرک/ نامه معاون اول به رئیس جمهور برای تعیین تکلیف خودروهای دپو شده در گمرک

*** تعیین تکلیف خودروهای دپو شده در گمرک

به گزارش می متالز، در مجموع خودروهای دپوشده در گمرکات، بنادر و مناطق آزاد و ویژه حدود ۱۳ هزار دستگاه بود که حدود ۷ هزار دستگاه آن تاکنون ترخیص شده است و الباقی به روایتی حدود ۵۵۰۰ دستگاه، ۵۸۰۰ دستگاه ترخیص نشده‌اند که در این مدت گمرک ایران در چارچوب شرح وظایف سازمانی و حدود اختیارات خود برای خودروهای دپوشده در گمرک پیگیری‌های لازم را از طریق مراجع ذیربط و ذیصلاح انجام داده است اما این خودروها همچنان در انتظار یک مصوبه و مهلت جدید برای خروج از گمرک هستند.

این روزها اخبار مرتبط با خودروی دپوشده در گمرک دوباره داغ شده و بسیار مورد توجه قرار دارد و صاحبان این خودروها در انتظار خبری مبنی بر تعیین تکلیف هرچه سریعتر این خودروها هستند.

این موضوع و انتظار صاحبان این خودروها برای اطلاع از اینکه تکلیف خودروهایشان که در گمرک خاک می‌خورند، چه خواهد شد،.

*** نامه‌نگاری‌های مسوولان برای تعیین تکلیف خودروهای دپو شده در گمرک

آنطور که از نتایج تحقیقات و شنیده‌ها برمی‌آید، نامه‌نگاری‌های مختلفی از سوی مقامات مختلف در این خصوص صورت گرفته تا هرچه سریعتر تکلیف خودروهای دپوشده در گمرک روشن شود.

شنیده‌ها حاکی از این است که در این رابطه معاون اول رئیس جمهور در نامه‌ای به رئیس جمهور پیگیر تعیین تکلیف خودروهای دپوشده در گمرک شده است.

شنیده‌ها حاکی از این است که موضوع خودروهای دپوشده در گمرک در جلسات اخیر ستاد تنظیم بازار نیز مطرح شده است و گویا قرار شده وزیر صنعت معدن و تجارت نیز در نامه‌ای به رئیس جمهور پیگیر تعیین تکلیف خودروهای دپوشده در گمرک با مصوبه جدید هیات وزیران شود.

حتی شنیده شده است رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز در نامه‌ای به برخی مسوولان ارشد دولت خواستار تعیین تکلیف هرچه سریعتر خودروهای دپوشده در گمرک شده است.

*** گزارش کامل گمرک درباره خودروهای دپوشده

شنیده‌ها حاکی از این است که گمرک ایران نیز گزارش کاملی از وضعیت خودروهای دپوشده در گمرک آماده کرده است، از تعداد خودرو‌های دپوشده در گمرک گرفته تا اینکه در هریک از گمرکات، بنادر و مناطق آزاد و ویژه چند دستگاه است و چه تعداد بالا یا کمتر از ۲۵۰۰ سی سی است و برای چه تعداد از این خودروها تشریفات گمرکی انجام و حتی پروانۀ گمرکی صادر شده است و حتی چه تعداد از خودرو‌های دپوشده در گمرک فاقد ثبت سفارش و چند دستگاه از این خودروها دارای پرونده در مراجع قضائی یا رسیدگی‌کننده هستند.

*** خبر خوب پایان هفته برای صاحبان خودروهای دپو شده در گمرک

آنطور که از شنیده‌ها و اقدامات صورت گرفته برمی‌آید، باید بزودی منتظر خبرهایی در رابطه با تعیین تکلیف خودروهای دپوشده در گمرک باشیم، البته این به معنی ترخیص کلیه خودروهای دپوشده در گمرکات، بنادر و مناطق آزاد و ویژه نیست زیرا این خودروها به حدود ۷ یا ۸ گروه تقسیم می‌شوند که هریک از این گروه‌ها، ویژگی و مختصات خود را دارد و نمی‌توان انتظار داشت که برای همه این حدود ۵۸۰۰ خودروی موجود در گمرکات کشور، نسخه یکسان پیچیده شود اما نتیجه و نکته مثبت تحقیقات این است که به احتمال زیاد، بزودی خودروهای دپو شده در گمرک تعیین تکلیف خواهد شد که به آن می‌توان عنوان خبر خوب پایان هفته برای صاحبان خودروهای دپو شده در گمرک داد.

در پایان لازم به ذکر است، همانطور که در بخش‌های مختلف خبر فوق نیز مطرح شد، یافته‌ها برگرفته از شنیده‌های مطرح شده در محافل خبری و اجرایی کشور می‌باشد و هنوز از سوی هیچیک از مسئولان، مطرح و تایید نشده است و پس از دریافت اطلاعات جدید، متعاقبا اطلاع‌رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

عناوین برگزیده