تاریخ: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۰۰
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۷۵۳۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گمرک خود را در حل مشکلات تولید سهیم‎ می‌‏‎داند

می متالز - رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: در شرایط کنونی کمک به تولید وظیفه همه است و همکاران گمرکی باید برای تحقق این مهم نقش اساسی ایفا کنند.
گمرک خود را در حل مشکلات تولید سهیم‎ می‌‏‎داند

به گزارش می متالز، مهدی میراشرفی روز پنجشنبه در نشست با کارکنان گمرک‌های استان بوشهر افزود: هر تولید کننده‌ای که به گمرک می‌آید باید مشکلش را درک کرد و فکر کنیم که مشکل وی مشکل خود ما است.

وی بیان کرد: کارکنان گمرک باید در این مسیر به نحوی فعالیت کنند که بتوانند در برابر وجدان خود و مردم روسفید باشند.

میراشرفی در بخش دیگری اظهار داشت: فعالیت کارکنان گمرک در بوشهر دومین بندر کانتینری کشور در کانکس زیبنده نیست و دوست داشتم این پست را نداشتم تا این حقارت را تحمل نکنم.

وی افزود: امروز از ما خواستند بندر امام حسن بوشهر را تحویل بگیریم ولی تا زمانی که اداره بندر انبار و گارد آن را راه‌اندازی نکند، امکان تحویل گرفتن آن را نداریم.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: این زیبنده نیست که همکاران گمرکی در ابتدایی ترین مسائل زندگی خود بمانند و در این ارتباط اکنون عمده مسائل عمرانی را تعطیل کرده‌ایم تا معیشت کارکنان بیش از این آسیب نبیند.

میراشرفی ادامه داد: در سال 1396 گمرک ۳۶ هزار میلیارد تومان درآمد داشت که ۲ درصد آن به میزان ۷۲۰ میلیارد تومان و همراه با بودجه عمومی، گمرک اعتباری نزدیک به 2 هزار میلیارد تومان داشت.

وی گفت: اکنون با همه تورمی که ایجاد شده‌است درآمد گمرک‌ها به علت تحریم‎ها از ۳۶ به ۱۶ هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرده که ۲ درصد آن ۳۲۰ میلیارد تومان و اعتبار عمومی گمرک نیز ۵۰۰ میلیارد تومان است.

میراشرفی بیان کرد: در شرایطی که تورم چند برابر شده ولی اعتبارات گمرک نصف شده‌است.

وی گفت: در این زمینه سعی شده‌است این کاهش‌ها کمترین تاثیر ممکن را بر معیشت کارکنان داشته باشد و تلاش داریم تا پرداختی همکاران گمرکی از وضعیت کنونی بدتر نشود.

میراشرفی ادامه داد: به شایسته سالاری، جوانگرایی و استفاده از بانوان در گمرک اهتمام ویژه‌ای داریم زیرا بانوان نیمی از کارکنان  گمرک هستند و مشارکت آنها در حوزه مدیریتی نیز باید به همین میزان باشد.

وی گفت: بحث ورزش زمانی تفنن بود ولی اکنون به عنوان یک الزام محسوب می‌شود مدیرانی که می‌خواهند عملکرد آنها را بسنیجیم شاخصه‎های اهمیت کار آنها در زمینه ورزش، نیروهای جوان و شایسته سالاری مورد توجه ویژه است.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد