تاریخ: ۰۳ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۴۸
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۷۵۳۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد:

سهم‌هایی با رشد کمتر و قیمت مناسب‌تر

می متالز - سهم‌هایی که از افزایش قیمت‌های جهانی و رشد نرخ ارز بهره می‌برند، گزینه‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌آیند.
سهم‌هایی با رشد کمتر و قیمت مناسب‌تر

به گزارش می متالز، شاخص بورس چند هفته‌ای است که روند صعودی گرفته و بی‌وقفه، بالا می‌رود.

اگرچه شایعه احتمال تعطیلی بورس تهران به سبب آلودگی هوا و نیز اختلال در سیستم معاملات، سرعتگیر دیروز شاخص بورس بود و در معاملات روز  دوشنبه، عرضه‌ها شدت گرفت اما؛ قدرت خریداران محسوس بود و شاخص کل تا عبور از کانال ۳۶۰ هزار واحدی فقط ۶۳۵ پله فاصله دارد.

مرتضی استهبانی مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ایده مفید در خصوص وضعیت بازار و پیش‌بینی روند آتی آن بیان کرد: در شرایط فعلی، بازار سرمایه مناسب‌ترین گزینه برای سرمایه‌گذاری بوده و سایر بازارها از جمله بازار مسکن، جذابیتی برای جذب نقدینگی ندارد.

کارشناس بازارسرمایه ادامه داد: معتقدم روند کلی بازار سرمایه مثبت بوده و این بازار، پتانسیل رشد دارد اما؛ رشد بازار ملایم‌تر خواهد شد و سهم‌هایی که رشد کمتری داشته‌اند، مستعد رشد هستند.

وی افزود: سهم‌های بزرگ و بنیادی بازار در ماه‌های قبل با ریسک احتمال افت قیمت‌های جهانی، کاهش نرخ ارز و نیز مشکلات صادرات مواجه بودند؛ ولی در حال حاضر این ریسک‌ها تقریبا مرتفع شده است.

این کارشناس بازارسرمایه در توصیه به سهامداران گفت: به سهامداران توصیه می‌شود در بازار سرمایه بمانند؛ ولی سهم‌هایی را انتخاب کنند که رشد کمتری داشته و قیمت مناسب‌تری دارند؛ سهم‌هایی که از افزایش قیمت‌های جهانی و رشد نرخ ارز بهره می‌برند، گزینه‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری هستند.

وی افزود: دغدغه‌هایی بابت عدم پذیرش FATF وجود دارد و شرایط سیاسی چندان امیدوارکننده نیست؛ اما به نظر می‌رسد این اوضاع اثری بر عملکرد و روند فعالیت صنایع بورسی نخواهد داشت؛ شرکت‌های مختلف گروه فلزی و معدنی و پتروشیمی و... در حال تولید و فروش و تا حدی هم صادرات هستند و بعید است که حجم صادرات شرکت ها، کاهش داشته باشد. البته این قضیه تبعات روانی در بازار سرمایه بر جای خواهد گذاشت.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد