تاریخ: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۴۷
بازدید: ۳۳۶
کد خبر: ۷۵۵۰۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
دکتر پورابراهیمی در دیدار رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور با استاندار کرمان عنوان کرد:

انحصار خرید و فروش زغال سنگ در کشور باید شکسته شود/ به‌ دنبال عرضه زغال‌سنگ کرمان در بورس هستیم

می متالز - پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: در عرضه کالاها در بورس، استان کرمان پیشگام است و در حوزه محصولات فلزی در بورس، عرضه کالا داریم، همچنین به‌دنبال عرضه زغال‌سنگ استان در بورس هستیم تا قیمت آن از انحصار ذوب آهن خارج شود.
انحصار خرید و فروش زغال سنگ در کشور باید شکسته شود/ به‌ دنبال عرضه زغال‌سنگ کرمان در بورس هستیم

به گزارش می متالز، محمدرضا پورابراهیمی امروز در حاشیه دیدار رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور با استاندار کرمان اظهار داشت: ارزش شرکت‌های کرمانی ۱۰ درصد بازار بورس کشور است و شرکت‌هایی مانند مس، گل‌گهر و گهر زمین در ساختار اقتصادی وارد و در بورس پذیرفته شده‌اند.

نماینده مردم کرمان و راوردر مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: آن چیزی که اکنون برای ما حائز اهمیت است تامین مالی برای شرکت‌هایی که فعال است و یا می‌خواهند استارت بخورند و شروع به کار کنند.

وی با بیان اینکه در پروژه‌های فعال یک‌هزار و ۶۰۰ واحد فعال اقتصادی در استان کرمان داریم که همگی آنها مشکلات نقدینگی دارند، بیان داشت: اکنون فرصت خوبی است که این واحدهای اقتصادی را با اطلاع‌رسانی، فرآیندسازی و... آنها را در این زمینه قرار دهیم.

پورابراهیمی با بیان اینکه شرکت‌هایی که کمترین اطلاعات، کارکرد و فعالیت را داشته‌اند به روش‌های مختلفی وارد بورس شوند، ابراز داشت: اکنون ما بورس ایده داریم و ایده‌ها را در بورس خرید و فروش می‌کنیم و اکنون شرکت‌هایی که طرح و پروژه دارند، می‌توانند وارد بورس شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شرکت‌ها امروز با سهل‌ترین شرایط می‌توانند به بورس وارد شوند و یک‌هزار و ۶۰۰ واحد اقتصادی استان می‌توانند از مکانیزم بازار سرمایه بهره‌مند شوند.

وی گفت: در عرضه کالاها در بورس، استان کرمان پیشگام است و در حوزه محصولات فلزی در بورس، عرضه کالا داریم و میلگرد و شمش از طریق شرکت‌های استان در بورس عرضه ‌شوند و همچنین به‌دنبال عرضه زغال‌سنگ استان در بورس هستیم تا قیمت آن از انحصار ذوب آهن خارج شود.

پورابراهیمی تاکید کرد: محصولات کشاورزی استان خیلی ظرفیت دارند و اکنون زیره در بورس قرار دارد و پسته از سال گذشته وارد بورس شد و به دنبال این هستیم خرما را وارد بورس کنیم .

نماینده مردم کرمان و راوردر مجلس شورای اسلامی افزود: استان کرمان در زمینه انرژی به ویژه انرژی‌های نو قابلیت زیادی دارد و در حوزه برق ظرفیتی ایجاده شد و شرکت نیروگاهی در بورس قرار گرفته و یک شرکت نیروگاهی در جنوب استان کرمان در بورس انرژی قرار دارد.

عناوین برگزیده