تاریخ: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۳۰
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۷۵۵۶۳
رییس اتاق بازرگانی اصفهان:

شاخص های کسب و کار سیر صعودی دارد

می متالز - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: یکی از مهم ترین موضوعات که امروز صادرکنندگان با آن مواجه اند، مباحث مالیاتی است و به تبع اولین بسته ارائه شده، بسته حمایتی مالیاتی است.
شاخص های کسب و کار سیر صعودی دارد

به گزارش می متالز، مسعود گلشیرازی امروز عصر (پنجشنبه - ۲۸ آذرماه) در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان، اظهار کرد: براساس نظرسنجی چند ماهه اخیر که از فعالان اقتصادی انجام شده است، تعدادی از فعالان اقتصادی که از ظرفیت های استان در قالب شورای گفت وگو، ستاد تسهیل و کمیته حمایت قضایی برای رسیدگی به موضوعات و همچنین بسته های حمایتی سازمان های ذیربط وجود دارد، مطلع نیستند.

وی ادامه داد: از میان ۱۶۳ مصوبه شورا گفت و گو در ۸ماه گذشته، حدود ۲۳ مصوبه در سطح استان بوده است. همچنین ۷ مصوبه در خصوص بسته های حمایتی سازمان های مختلف برای حمایت از فعالان اقتصادی به تصویب رسیده است و امید زیادی به اجرای این مصوبات توسط سازمان های مربوطه داریم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان افزود: همگی هم پیمان شده ایم؛ تا در کنار یکدیگر شاخص های محیط کسب و کار را بهبود ببخشیم.

گلشیرازی ضمن ابراز امیدواری از فعالیت های در حال انجام برای بهبودبخشی شاخص ها افزود: امروزه در سطح مدیریتی جوی ایجاد شده که در راستای بهبود دهی شاخص ها، مدیران مشتاق به فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه شاهد هستیم بعد از دو سال که شاخص های محیط کسب و کار رو به افت بود در مدت دو فصل گذشته روند نزولی متوقف و به سیر صعودی رسیده است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان تصریح کرد: کمیته حل اختلاف مالیاتی با محوریت استانداری، اتاق بازرگانی، اصناف، تعاون به همراه معاون دادستان و رییس کل سازمان مالیاتی شکل گرفت تا در هر زمان که فعال اقتصادی احساس مشکل کرد حکم این کمیته لازم الاجرا باشد.

وی با اشاره به تلاش کمیته حمایت قضایی برای تسهیل امور فعالان اقتصادی افزود: به گفته رییس کل دادگستری کمیته حمایت قضایی در کنار شورا گفت و گو در راستای حمایت از فعالان اقتصادی قرار دارد.

گلشیرازی خاطر نشان کرد: فعالان اقتصادی با هرگونه خللی در کار خود مواجه شدند با ورود به سایت "هامون" آن را پیگیری کنند.

وی افزود: امروز شاهدیم که برخی بانک ها که از تعدادی از سیاست های بانک مرکزی تخلف کرده اند در کمیته حمایت قضایی فعالیت آنها مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

وی تاکید کرد: باید فضایی برای حمایت از فعالان اقتصادی باشد، اما در کنار این حمایت، فعالان اقتصادی نیز باید ظرفیت های خود را نشان داده و کار تیمی را نیز در دستور کار قرار دهند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با تاکید بر اهمیت تجربه میان فعالان اقتصادی و صادرکنندگان خاطر نشان کرد: برای پیشرفت در هر کسب و کاری باید از یکدیگر بیاموزیم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان اظهار کرد: چرخه اقتصادی چرخ دنده هایی است که مجموع این فعالیت ها برای خوب چرخیدن اقتصاد کشور است.

گلشیرازی ادامه داد: برای این خوب چرخیدن اقتصاد باید شبکه بازاریابی، ارتباطات و جامعه را در دستور کار قرار دهیم.

وی با تقسیم سه گانه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خاطر نشان کرد: نسل اول اتاق لابی محور و مشورتی بود که طبق آن ستاد تسهیل، شورای گفت و گو، ستاد اقتصاد مقاومتی و کمیته حمایت قضایی تشکیل شده و به خوبی کار خود را انجام دادند؛ اما همچنان چرخه اقتصاد درست نمی چرخید.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان ادامه داد: از ابتدای هزاره سوم برای راه افتادن این چرخه، نسل دوم در اتاق اصفهان با هدف توجه ویژه و اقدام در خصوص استارتاپ ها، نمایشگاه ها، شتاب دهنده های بازاریابی و تجارت الکترونیک، شبکه بازاریابی، کمیسیون های مختلف برای دستیابی به نتیجه، شهرک گلخانه ای، هلدینگ سرمایه گذاری، موزه فرش و صنایع دستی، ایجاد زیرساخت تجاری، کارخانه نوآوری و... دنبال شد.

گلشیرازی با بیان نسل سوم اتاق نیز افزود: سومین نسل اتاق برای توجه به مسوولیت اجتماعی وارد عرصه شد.

وی با اشاره به افتتاح شتاب دهنده صادراتی اتاق اصفهان گفت: اولین شتاب دهنده صادراتی کشور امروز به طور رسمی آغاز بکار کرد، تا با گزینش بهترین ها در مدت دو سال با بودجه اتاق فعال شوند. در صورتی که شرکت را به سود دهی برسانند، سهام را خریده و به همان گروه ها واگذار خواهد شد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: گفته ایم که می خواهیم به عراق ۲۰ میلیارد صادرات داشته باشیم، حالا چگونه؟ با صلوات کاری درست نمی شود. صلوات برکت است، اما باید حرکتی جز به جز هم پشتش باشد.

گلشیرازی با اشاره به قانون بازگشت ارزی کالاهای صادراتی تاکید کرد: برخی کالاها اشتغالی که ایجاد می کنند، خود ارز محسوب می شود. باید میان کالاها تفاوت قائل بود و امیدوارم که وزارت صمت نیز تجدید نظر کند.

وی خاطرنشان کرد: بودجه اعزام نمایشگاهی تخصیص داده شده؛ اما این بودجه سراب است و چیزی نصیب صادرکننده نمی شود. منابع باید با هدف مشخص باشد، اما متاسفانه با سیاست های فعلی در حال هدر روی است.

عناوین برگزیده