تاریخ: ۰۴ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۱۹
بازدید: ۳۲۰
کد خبر: ۷۵۷۵۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

دریافت حقوق دولتی از معادن زنجان رشد قابل توجهی دارد

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: دریافت حقوق دولتی بابت معادن این استان از سال ۹۴ به بعد رشد قابل توجهی داشته و طی سال‌های ۹۴ تا ۹۷ به ترتیب ۷۰ ، ۱۱۰ ، ۱۴۰ و ۲۴۰ میلیارد ریال وصول شده است.
دریافت حقوق دولتی از معادن زنجان رشد قابل توجهی دارد

به گزارش می متالز، ناصر فغفوری شامگاه سه‌شنبه در جلسه مشترک شورای عالی معادن کشور و شورای معادن استان زنجان، افزود: در سال جاری نیز ۲۵۰ میلیارد ریال تا پایان آذر، دریافت شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال، حدود ۳۴۰ میلیارد ریال وصول داشته باشیم.

وی اظهار داشت: از ۳۸۸ معدن موجود در استان زنجان ۳۲۸ مورد دارای پروانه بهره‌برداری و فعالیت هستند.

فغفوری، ذخیره قطعی معادن استان زنجان را ۶۱۰ میلیون تُن خواند و خاطرنشان کرد: ۳۵ نوع ماده معدنی در استان زنجان وجود دارد که بیش از ۳۲ مورد، استخراج و بهره‌برداری می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه ظرفیت اسمی برداشت سالانه معادن این استان ۱۱.۵ میلیون تُن است، گفت: امسال تاکنون هفت میلیون تن و در حدود ۷۰ درصد برداشت شده در حالی که سال گذشته ۵.۵ میلیون تن برداشت شده بود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان نیز با بیان اینکه ۱۵ درصد حقوق دولتی طبق قانون معادن باید برای ترمیم و بازسازی جاده‌های مشترک روستایی اختصاص یابد، گفت: یکی از گرفتاری‌های ما این است که این ۱۵ درصد به استان برنمی‌گردد.

شهرام طهماسبی اظهار داشت: هیچ اطلاعات و برآوردی نیز از میزان فروش معادن استان نداریم.

وی خاطرنشان کرد: زیرساخت‌ها از جمله راه‌ها که تخریب می‌شود هیچ مبنایی برای ترمیم نداشته و ناچار از اعتبارات استانی و منابع دیگر کم کرده و به بازسازی و ترمیم جاده‌ها کمک می‌کنیم و از منابع استانی پرداخت می‌شود.

طهماسبی ابراز کرد: تقاضا داریم یا اصلاحیه‌ای در آیین‌نامه اجرایی صورت پذیرد و یا ردیف بودجه مشخصی در نظر گرفته شود تا بر اساس آن برنامه‌ریزی کنیم.

  در این جلسه پرونده ۱۷ معدن استان زنجان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده