تاریخ: ۰۳ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۳۵
بازدید: ۱۳۰۱
کد خبر: ۷۵۸۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عبداللهی دبیر ستاد جشنواره شهید رجایی وزارت امور اقتصادی و دارایی در مراسم جشنواره شهید رجایی این وزارتخانه

بازرسی و مدیریت عملکرد دو بال حرکت وزارتخانه و دستگاه‌های تابعه، در جهت تعالی و پویایی سازمانی می‌باشد

می متالز - عبداللهی دبیر ستاد جشنواره شهید رجایی وزارت امور اقتصادی و دارایی در مراسم جشنواره شهید رجایی این وزارتخانه: براساس نتایج اعلام شده از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور، مجموعه وزارت اقتصاد در سطح ملی در بعد عمومی ‌با رشد 17.88 درصد نسبت به سال گذشته، 64.2 % از اهداف کمّی ‌سند بالادستی را تامین نموده است.
بازرسی و مدیریت عملکرد دو بال حرکت وزارتخانه و دستگاه‌های تابعه، در جهت تعالی و پویایی سازمانی می‌باشد

به گزارش می متالز، هادی عبداللهی دبیر ستاد جشنواره شهید رجایی وزارت امور اقتصادی و دارایی با ارایه گزارشی از ارزیابی عملکرد سال 1397 این جشنواره اظهار داشت: در سال 1397 فرآیند ارزیابی عملکرد 47 دستگاه‌ تابعه، شامل 8 سازمان (سازمان امور مالیاتی کشور، گمرک جمهوری اسلامی ایران، سازمان خصوصی سازی، سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، سازمان اموال تملیکی، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان بورس و اوراق بهادار، ستاد وزارتخانه) و 7 بانک (سپه، ملی، پست بانک، کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن و توسعه صادرات) و بیمه ایران و 31 اداره کل امور اقتصادی و دارایی استانی  توسط دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات انجام پذیرفته است. 

هادی عبداللهی در مراسم جشنواره شهید رجایی وزارت امور اقتصادی و دارایی که با حضور وزیر اقتصاد، رئیس سازمان امور استخدامی کشور، روسای سازمان های تابعه و مدیران عامل بانک ها و بیمه ها برگزار شد، اظهار داشت: علاوه بر این، اطلاعات ارزیابی واحدهای استانی سازمان امور مالیاتی کشور و گمرک جمهوری اسلامی ایران  نیز از طریق این دفتر به سازمان اداری و استخدامی کشور ارسال شده است. 

وی افزود: شاخص‌های عمومی سال 1397 در بعد ملی برای هر سازمان شامل 50 شاخص، 170 زیر شاخص، 66 فعالیت و 20 جدول و در بعد استانی شامل 32 شاخص، 97 زیر شاخص، 55 فعالیت و 12 جدول می‌باشد.

عبداللهی خاطر نشان کرد: شاخص‌های اختصاصی، در سال 1397، شامل 56 شاخص در سطح ملی، 7 شاخص به صورت مشترک برای هر استان و 72 شاخص برای مجموع بانکها و بیمه بوده است.

مدیر کل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت اقتصاد گفت: براساس نتایج اعلام شده از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور، مجموعه وزارتخانه در سطح ملی در بعد عمومی ‌با رشد 17.88 درصد نسبت به سال گذشته، (64.2 %) از اهداف کمّی ‌سند بالادستی را تامین نموده است.

وی تصریح کرد: همگان اذعان دارند علیرغم شرایط تحریم اقتصادی ظالمانه که بیشترین تاثیر را در اقدامات و فعالیت های وزارت متبوع و سازمانهای تابعه گذاشته است، اما تلاش‌های مجاهدانه مدیران وکارکنان دستگاه‌های اجرایی تابعه وزارتخانه در این جنگ اقتصادی کمتر از مجاهدت 8 سال دفاع مقدس نبوده است که می‌بایست مورد توجه قرار گیرد. 

دبیر ستاد جشنواره شهید رجایی وزارت امور اقتصادی و دارایی دستاوردهایی که در حوزه‌های تحت مسوولیت وزارت متبوع از جمله حوزه مالیاتی، گمرک، بیمه و بورس حاصل شده است نه تنها در داخل کشور، بلکه در ابعاد بین المللی موجب تحسین گردیده است. با این حال امتیازات ماخوذه در شاخص‌های اختصاصی نسبت به سال ما قبل کمتر از 10درصد کاهش داشته است.

وی افزود: همچنین در سال جاری ارزیابی میدانی 10 سازمان تابعه و بانک و بیمه جهت تکمیل ارزیابی بعد عمومی در راستای توجیه خود ارزیابان و بررسی و تکمیل مستندات صورت پذیرفت.

عبداللهی تاکید کرد: نتایج اعلامی از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور مبنای اعلام برگزیدگان جشنواره شهید رجایی در سطح دستگاه برتر و واحد استانی برتر بوده است. 

مدیر کل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت اقتصاد گفت: در خصوص واحد سازمانی برتر، تیم کاری برتر و اقدام برجسته، کمیته مدیریت عملکرد وزارت متبوع اقدام به تشکیل ستاد جشنواره شهید رجایی نمود. 

وی با بیان اینکه موضوع بازرسی در وزارت اقتصاد مهم بوده و با اهتمام ویژه در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: حسب تاکید وزیر اقتصاد، بحث مدیریت عملکرد نیز از رویکرد تشریفاتی و روزمره خارج و با شناسایی سازمانهای برتر و مدیران برتر و قدردانی از آنان به منظور ترویج این فرهنگ مطلوب در وزارتخانه، تصمیمات و اقدامات مبتنی بر نتایج حاصل از ارزیابی عملکرد، بخش برجسته و لاینفک بهبود و تحول سازمانی به حساب می آید.

عبداللهی تاکید کرد: بازرسی و مدیریت عملکرد دو بال حرکت وزارتخانه و دستگاه‌های تابعه، در جهت تعالی و پویایی سازمانی می‌باشد.

عناوین برگزیده