تاریخ: ۰۵ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۰۱
بازدید: ۶۱
کد خبر: ۷۶۱۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آنالیز بازارها در آذر ماه امسال / رشد چشم‌گیر بورس / صعود دسته جمعی بازارها

می متالز - بازارهایی که در آبان ماه امسال سودده بودند در آذر ماه سودده‌تر و بازاری که زیان‌ده بود نیز سودده ظاهر شد. بورس که تنها بازار ریزشی در ماه قبل بود در آذر ماه امسال بیشترین بازدهی را به خود اختصاص داد.
آنالیز بازارها در آذر ماه امسال / رشد چشم‌گیر بورس / صعود دسته جمعی بازارها

به گزارش می متالز، در آذر ماه امسال بازارهای مالی با افزایش قیمت همراه شدند.

بازارهایی که در آبان ماه امسال سودده بودند در آذر ماه سود ده‌ تر و بازاری که زیان‌ده بود نیز سودده ظاهر شد. بورس که تنها بازار ریزشی در ماه قبل بود در آذر ماه امسال بیشترین بازدهی را به خود اختصاص داد.

فلزات طلایی نیز که ماه قبل با رشد قیمت همراه شده بودند در آذر ماه امسال نیز با بازدهی تقریبا ۱۰ درصدی همراه شدند.

دلار

دلار که از ماه قبل با نوسان قیمتی همراه شده بود در آذر ماه نیز این روند را ادامه داد.

دلار در نیمه ابتدایی آذر ماه امسال روند صعودی به خود گرفت، به طوری که حتی در آستانه ورود به کانال ۱۴ هزار تومان نیز قرار گرفت، اما در نیمه دوم تغییر جهت داد و با افت قیمت همراه شد.

در مجموع قیمت دلار در بازار آزاد با بازدهی ۹٫۷ درصدی از ۱۱۷۹۰ تومان در ابتدای آذر ماه به ۱۲۹۴۰ تومان در پایان آذر ماه امسال رسید.

طلا

بازار طلا نیز در دوره مذکور شاهد رشد قیمت‌ها بود. هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار طلا که در آبان ماه بالاترین بازدهی را به خود اختصاص داده بود در آذر ماه نیز به این روند ادامه داد و توانست بیش از ۹٫۴ درصد افزایش قیمت را به ثبت برساند.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار که در اواسط آذر ماه تا سطح ۴۷۶ هزار تومان نیز افزایش پیدا کرده بود با در نهایت با رشد ۹٫۴ درصدی از ۴۲۳ هزار تومان در ابتدای آذر ماه به ۴۶۴ هزار تومان در پایان آذر ماه رسید.

سکه

در آذر ماه امسال روند قیمتی سکه نیز همانند طلا بود. در آذر ماه امسال قیمت سکه روند صعودی را طی کرد، به طوری که در مجموع هر سکه بهار آزادی با رشد ۱۰٫۱ درصدی معادل ۴۲۰ هزار تومان به قیمت آن اضافه شد.

قیمت هر سکه بهار آزادی که در اواسط آذر ماه با آغاز گرانی دلار تا سطح چهار میلیون و ۶۷۵ هزار تومان نیز افزایش پیدا کرده بود در نهایت با رشد ۱۰٫۱ درصدی از چهار میلیون و ۱۲۹ هزار تومان در ابتدای آذر ماه به چهار میلیون ۵۴۹ هزار تومان در پایان آذر ماه رسید.

بورس

بازار سهام که در آبان ماه تنها بازار زیان‌ده بود در آذر ماه نتوانست سودده ظاهر شود و بالاترین بازدهی را به خود اختصاص دهد.

شاخص کل بورس در آذر ماه امسال به طور عمده صعودی ظاهر شد و توانست رکورد جدیدی را به ثبت برساند.

شاخص کل بورس در آذر ماه امسال در مجموع با رشد ۱۶ درصدی حدود ۵۰ هزار واحد افزایش یافت و از کانال ۳۰۴ هزار واحدی در ابتدای آذر ماه به کانال ۳۵۳ هزار واحد در پایان آذر ماه رسید.

عناوین برگزیده