تاریخ: ۰۵ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۴۷
بازدید: ۲۰۷
کد خبر: ۷۶۲۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کوره های «ذوب آهن اصفهان» گرم شد؛

حرکت خطی «ذوب» در بازار فروش

می متالز - «ذوب» در آخرین ماه پاییز عملکرد بهتری از خود نشان داد و رشد درآمدهای خود را به 63 درصد رساند.
حرکت خطی «ذوب» در بازار فروش

به گزارش می متالز، شرکت «ذوب آهن اصفهان» در آذر ماه عملکرد بهتری نسبت به آبان ماه داشت و توانست 10 درصد بیشتر فروش داشته باشد و طی یک ماه 8 هزار و 760 میلیارد ریال درآمد عملیاتی شناسایی کند. در نهمین ماه سال تمام محصولات با رشد درآمد نسبت به گذشته مواجه شده اند.

در مجموع، «ذوب» بیش از 76 هزار و 749 میلیارد ریال درآمد عملیاتی طی دوره 9 ماهه منتهی به آذر ماه کسب کرده که 63 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

در این مدت، تیرآهن شرکت با رشد 84 درصدی درآمدها همراه شد و محصول میلگرد نیز 38 درصد بیش از 9 ماهه سال 97 درآمدزایی داشته است.

شایان ذکر است که از اردیبهشت ماه، فروش ماهانه «ذوب» تقریبا روندی خطی داشته و نوسانات زیادی نداشته است.

در فصل بهار «ذوب» با فروش 23 هزار و 695 میلیارد ریال از محصولات خود را به فروش رساند و 46 ریال سود ساخت. هر چند که در تابستان 28 هزار و 54 میلیارد ریال درآمد عملیاتی شناسایی کرد اما؛ به سبب رشد هزینه های فروش، اداری و عمومی، نسبت به فصل اول سود کمتری ساخت و به مبلغ 29 ریال بسنده کرد.

فروش فصل پاییز برابر با 25 هزار میلیارد ریال بود که نسبت به فصل تابستان افت نشان می دهد. البته با توجه به افزایش قیمت ها در هفته های اخیر و افزایش قراردادهای صادراتی، انتظار می رود 3 ماهه پایانی سال، روند فروش «ذوب» کمی بهبود یابد.

طی دوره 6 ماهه نخست سال، «ذوب» 75 ریال سود ساخته بود و برای سال جاری رقمی در حدود 150 ریال سود بسازد.

منبع: پول نیوز
عناوین برگزیده