تاریخ: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۱۴
بازدید: ۴۷۸
کد خبر: ۷۶۶۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بهره برداری از پروژه بزرگ احداث جاده بارگیرخانه شرکت سیمان شمال

می متالز - پروژه بزرگ احداث جاده بارگیرخانه سیمان خاکستری و سفید شرکت سیمان شمال افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
بهره برداری از پروژه بزرگ احداث جاده بارگیرخانه شرکت سیمان شمال

به گزارش می متالز، روز چهارشنبه ۹۶/۸/۱۷ ، با حضور آقایان مرتضی حیدری،فرماندار شهرستان پردیس، مهندس داداش، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان، مهندس صفریان نودهی،مدیرعامل شرکت سیمان شمال و جمعی از مسؤلین شهری و محلی شهرستان پردیس و مدیران و کارکنان شرکت، پروژه بزرگ احداث جاده بارگیرخانه سیمان  خاکستری و سفید افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

این عملیات در ادامه مسیر سازندگی و تغییر و تحولات گسترده که از ۳ سال پیش در شرکت سیمان شمال شروع شد، انجام پذیرفت.

شایان ذکر است پس از پروژه افزایش ظرفیت تولید از ۳۲۰۰ تن در روز  به ۴۲۰۰ تن و ساماندهی  معادن، بویژه معدن کوه بادام و اصلاح ساز وکار پیمانکاری و اقدامات چشمگیر در توسعه فضای سبز و  بازسازی، بهسازی و زیباسازی مجموعه کارخانه ،تعویض و ترمیم تجهیزات کاهنده آلودگی و کاهش مستمر مصرف انرژی، این بار در اقدام اساسی و زیر بنایی نسبت به احداث و استانداردسازی جاده بارگیرخانه بمنظور رعایت حقوق ساکنین و مجاورین و ارتقاء سلامت زیست محیطی مبادرت شده است.

این پروژه از تاریخ ۹۶/۰۵/۰۱ آغاز و با لایه‌برداری از کف جاده و زیرسازی اصولی، با ترکیب آرماتوربندی و استفاده از بتن پاکیزه (بتن سبز) روکش شده و سپس با درزبندی و لایه گذرای جدید با استفاده از بتن مقاوم، به‌صورت پیوسته و دقیق به یک جاده استاندارد و ایمن تبدیل گردید.  در خصوص این پروژه باید اضافه کرد که در مقیاسی معادل  ۶۹۰۰  مترمربع، گامی بسیار بلند در عرصه‌های عمرانی، زیست‌محیطی و پاکیزه سازی هوای کارخانه، برداشته شده است.

علاوه بر اجرای این پروژه بزرگ، به‌منظور جلوگیری از سقوط احتمالی خاک و سنگ به جاده، دیواره بتنی شمالی جاده بارگیرخانه سفید  و شوت کلینکر نیز در وسعتی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع ساخته شد و در پایان با رنگ‌آمیزی جداول و دیواره‌ها و خط کشی خیابان‌های طول مسیر، این جاده تبدیل به بلواری زیبا ، ایمن و استاندارد گردید و مضاف بر این  موجبات آسایش رانندگان و آرامش اهالی روستا را فراهم نمود.

فرماندار شهرستان پردیس در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: «تحولات شگرفی که با حضور آقای مهندس صفریان و مدیریت کارآمد، نگاه بلند و خدمات صادقانه ایشان در شرکت سیمان شمال ایجاد گردید شایسته تقدیر و تشکر است. شرکت سیمان شمال با مشکلات عدیده اش در حوزه های مختلف، از جمله معدن و پیمانکاری، آلودگی زیست محیطی و تنگناهای مالی،  رو به اضمحلال بود. امروز بحمدالله شاهد شکوفایی، زیبایی، تفاهم و همدلی در بین کارکنان و رضایتمندی اهالی شریف روستای باغکمش هستیم.عملیات جاده سازی که امروز شاهد افتتاح آن هستیم یکی از آن کارهای برجسته است که بنده بنوبه خود از جناب مهندس صفریان بسیار سپاسگزارم.»

مدیرعامل سیدکو نیز در این مراسم ضمن تجلیل از مدیریت عامل شرکت سیمان شمال اظهار داشت: بسیار خرسند و خوشحالم که هر روز شاهد تحولی در شرکت سیمان شمال هستیم. امیدوارم این روند  رو به پیشرفت کماکان ادامه داشته باشد و این اتفاق مبارک با حضور جناب آقای صفریان خواهد افتاد.

در پایان این مراسم مهندس صفریان مدیرعامل شرکت سیمان شمال نیز ضمن تشکر از حاضرین در مراسم افتتاح افزود: با توکل برخدا و همت همکاران پرتلاشم همواره و پیوسته مسیر سازندگی و شکوفایی را طی میکنیم و این مسیر انتهایی ندارد چرا که برنامه های خوبی در دستور کار داریم ، انشاالله هر روز شاهد اقدام جدید، حرکت نو و تحولی اثربخش در شرکت سیمان شمال خواهیم بود.

 

عناوین برگزیده