تاریخ: ۰۸ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۵۶
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۷۶۶۳۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
خالدی:

دولت باید مالیات بر بخش تولید را کاهش دهد

می متالز - عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: مالیات باید در بخش هایی که مربوط به بازار، خدمات و واردات است افزایش و مالیات بر بخش های تولیدی کاهش یابد زیرا افزایش مالیات بر تولید در شرایط فعلی سبب رکود تولید شده و تولیدکننده با بحران مواجه می شود.
دولت باید مالیات بر بخش تولید را کاهش دهد

به گزارش می متالز، محمد خالدی سردشتی عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص سهم نفت در بودجه سال آینده با بیان اینکه 30 درصد از کل بودجه ای که دولت تحویل مجلس داده بر اساس فروش نفت و مابقی بر اساس اخذ مالیات است افزود: بر این اساس دولت بیشتر بر پایه مالیات برنامه ریزی کرده است که با توجه به گزارشات رسیده، کار دولت بسیار سخت خواهد بود.

فروش یک میلیون بشکه در سال 99 بعید است

وی ادامه داد: با توجه به شرایط تحریمی موجود محاسبات دولت برای فروش 1میلیون بشکه دشوار و بعید به نظر میرسد  و برای اینکه با کسری بودجه مواجه نشویم باید به دنبال راه های جدیدی باشیم. دولت می تواند با کسترش روابط خارجی با کشورهایی که برای مراوده با ایران تمایل دارند وارد عمل شده و همکاری های جدیدی را شروع کند.

سازوکار اخذ مالیات در کشور اصولی نیست

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه سازوکار اخذ مالیات در کشور اصولی نیست. مالیات باید در بخش هایی که مربوط به بازار، خدمات و واردات است افزایش و مالیات بر بخش های تولیدی کاهش یابد زیرا افزایش مالیات بر تولید در شرایط فعلی سبب رکود بازار تولید شده و تولیدکننده با بحران مواجه می شود.

خالدی با اشاره به اینکه در اکثر کشورهای جهان، مالیات بر تولید کم دریافت می شود افزود: دولت به جای افزایش مالیات باید راه های فرار مالیاتی را ببندد.

عناوین برگزیده