تاریخ: ۰۷ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۵۲
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۷۶۶۵۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده مردم قم در مجلس:

سخت‌گیری بیش ازحد، استخراج منابع معدنی قم را دشوار کرده‌است

می متالز - نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: سخت گیری‌های بیش ازحد منابع طبیعی، سبب شده امکان استخراج منابع معدنی قم دربخش طلا، آهن و مس با مشکل اساسی روبه رو شود.
سخت‌گیری بیش ازحد، استخراج منابع معدنی قم را دشوار کرده‌است

به گزارش می متالز، احمد امیرآبادی روز شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم بیان کرد: حجم و میزان سخت‌گیری که در استخراج منابع طبیعی و معدنی درقم وجود دارد در هیچ یک از استان‌های دیگر مشاهده نمی‌شود.

وی عنوان کرد: موانع و سخت‌گیری‌هایی که تاکنون در این زمینه صورت گرفته از ایجاد ارزش افزوده منابع معدنی طلا، آهن و مس درقم جلوگیری کرده‌است.

وی افزود: برمبنای همین مشکلاتی که در مسیر استخراج و بهره‌برداری از منابع معدنی وجود دارد بسیاری از سرمایه‌گذاران رغبتی برای حضور دراستان پیدا نمی‌کنند.

امیرآبادی تصریح کرد: برای رونق سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال دربخش منابع معدنی طلا، مس و آهن چاره‌ای جز تغییر رویه‌های کنونی وجود ندارد.

وی بیان داشت: سخت‌گیری‌های کنونی مصداقی از تضعیف حقوق عامه است و منابع طبیعی قم نباید چوب لای چرخ سرمایه‌گذاران بگذارد.

نماینده مردم قم درمجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح‌ کرد: طرح‌های اشتغال دربخش کمیته امداد و مددجویان باید تا مرحله پایداری شغل ادامه داشته و برحجم فعالیت‌های فرهنگی هم افزوده شود.

رییس اتحادیه صادرکنندگان قم نیز بیان کرد: با کاهش ارزش پولی و افزایش دریافت ارزش افزوده از تولیدکنندگان مشکلات فعالان اقتصادی استان درسال های اخیر بیشتر شده‌است.

حسن آقاجانی اضافه کرد: ارزش صادراتی استان درسال ۹۷ به یک سوم کاهش یافت و با ادامه روند کنونی کاهش صادرات همچنان ادامه خواهد یافت.

وی گفت:‌ ضعف در زیرساخت‌های تولید به ویژه برق در شهرک‌های صنعتی استان احساس می‌شود.

در هشتمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی، گزارش آخرین روند اجرا و پیشرفت فیزیکی ۲۱ طرح تولیدی و اشتغال قم ارائه شد و عوامل پیشرفت و توقف هر یک از پروژه‌ها مورد بررسی قرارگرفت.

عناوین برگزیده