تاریخ: ۰۸ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۱۰
بازدید: ۳۳۱
کد خبر: ۷۶۷۷۸

واریز ١٨ میلیارد تومان از محل صرفه‌جویی سوخت به حساب راه‌آهن

می متالز - مدیرعامل راه‌آهن خبر داد: روز گذشته 18 میلیارد تومان به عنوان اولین مرحله ماده 12 از سوی شرکت بهینه سازی مصرف سوخت به حساب راه‌آهن واریز شد.
واریز ١٨ میلیارد تومان از محل صرفه‌جویی سوخت به حساب راه‌آهن

به گزارش می متالز، سعید رسولی در مراسم به کارگیری 243 دستگاه انواع ناوگان ریلی در شبکه ریلی کشور با بیان اینکه برای تکمیل ظرفیت ناوگان ریلی کشور علاوه بر اینکه شرکت‌های خصوصی منابع داخلی خود را وارد صنعت کردند، توسعه ناوگان مدیون سه بسته حمایتی دولت است، عنوان کرد: شهریور امسال 213 دستگاه  انواع ناوگان ریلی نیز حاصل تولید شرکت‌های تولیدی وارد شبکه شده بود که با احتساب این تعداد از ابتدای امسال جمعا 456 دستگاه انواع ناوگان ریلی شامل واگن مسافری، باری،‌ خودکشش  و لکوموتیو وارد شبکه شده است.

مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه این ناوگان صد در صد داخلی است، گفت: در تامین مالی این ناوگان علاوه بر منابع داخلی شرکت‌های ریلی از سه بسته رفع موانع تولید ماده 12، بازار سرمایه و تبصره 18 قانون بودجه استفاده کرده‌اند.

رسولی با بیان اینکه‌ روز گذشته 18 میلیارد تومان از سوی شرکت بهینه سازی مصرف سوخت به عنوان اولین مرحله ماده 12 به حساب راه‌آهن واریز شد، بیان کرد: تبصره 18 در لایحه بودجه 99 تکرار شده و تا پایان سال چندین دستگاه ناوگان دیگر وارد شبکه می‌شود. 

او اعلام کرد: در اسفند ماه سال جاری دوباره از واگن‌های جدیدی رونمایی خواهد شد.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده