تاریخ: ۰۴ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۲۰
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۷۷۰۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

راننده مریوانی به 38 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد

می متالز - مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان گفت: راننده‌ای که ضایعات آهن را به جای 24 هزار کیلوگرم لوازم یدکی اظهار شده تعویض کرده بود به پرداخت مبلغ 3 ‏میلیارد و 800 میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.‏
راننده مریوانی به 38 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد

به گزارش می متالز، سید نجیم حسینی در سنندج اظهار کرد: تعزیرات حکومتی شهرستان مریوان پس از اعلام شکایت گمرک باشماق مبنی بر اینکه یک شرکت حمل و نقل بین‌المللی مرتکب تخلف تعویض کالای ترانزیتی شده است، اقدام به تشکیل پرونده کرد.

وی بیان کرد: در گزارش ارسالی به تعزیرات حکومتی تشریح شده بود یک محموله ترانزیت خارجی به مقدار 24 هزار کیلوگرم لوازم یدکی مستعمل شامل سیلندر، گیربکس، درب، انجین و... در گمرک شهید رجایی برای ترانزیت به کشور عراق اظهار شده اما محموله موصوفه در داخل کشور فک پلمب و بجای آن،  ضایعات آهن جایگزین لوازم یدکی شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان بیان داشت: پس از بررسی‌های بعمل آمده و انجام تحقیقاتی مقدماتی مشخص شد شرکت حمل و نقل بین‌المللی هیچ دخالتی در موضوع قاچاق نداشته و اتهام نسبت به اشخاص حقیقی شرکت نیز ثابت نشد زیرا بار با پلمب از شرکت تحویل راننده داده شده و دخل و تصرفی در فک پلمپ از جانب شرکت روی نداده است.

حسینی عنوان کرد: راننده کامیون ضمن اقرار به تعویض کالای ترانزیتی و حمل و مباشرت در قاچاق کالا علاوه بر ضبط کالای جایگزین شده به پرداخت مبلغ 18 میلیارد و 64 میلیون و 406 هزار ریال جزای نقدی بعنوان جریمه محکوم شد.

وی اضافه کرد: با عنایت به اینکه فرد متهم قصد خروج 22 هزار و 970 کیلوگرم آهن‌آلات را از مرز بدون اخذ مجوزهای قانونی داشته است به پرداخت مبلغ 623 میلیون و 30 هزار ریال جزای نقدی محکوم شد و از سویی دیگر از جاییکه خودروی حامل متعلق به فردی دیگر بوده و عدم آگاهی وی نسبت به حمل و مباشرت قاچاق کالا احراز نشده ضمن استرداد خودرو به مالک اصلی مبلغ 2 میلیارد و 200 میلیون ریال معادل ارزش کامیون به جزای نقدی متهم اضافه شد.

وی بیان کرد: بنابراین مجموعاً متهم پرونده به پرداخت مبلغ 38 میلیارد و 951 میلیون و 844 هزار محکوم شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان در پایان اضافه کرد: حکم مذکور قطعی و لازم‌الاجراء است.

عناوین برگزیده