تاریخ: ۰۹ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۱۰
بازدید: ۲۶۶
کد خبر: ۷۷۰۷۶
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
کیانپور:

خرید و فروش طرح ملی مسکن غیرقانونی است/ امتیاز متقاضیان متخلف حذف خواهد شد

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: طرح ملی مسکن به هیچ وجه قابل معامله نیست و وزارت راه و شهرسازی و دستگاه های نظارتی باید با این مسئله مخالفت کرده و در گام نخست باید حق امتیاز متقاضیان متخلف حذف شود.
خرید و فروش طرح ملی مسکن غیرقانونی است/ امتیاز متقاضیان متخلف حذف خواهد شد

به گزارش می متالز، مجید کیان پور عضو کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از فعالیت دلالان در عرصه طرح ملی مسکن، گفت: متأسفانه شاهد هستیم که برخی از دلالان اقدام به تطمیع متقاضیان برای فروش امتیاز ثبت نام طرح ملی مسکن کرده اند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خرید و فروش امتیاز طرح ملی مسکن اقدامی غیرقانونی است، افزود: قطعا طرح ملی مسکن نباید به سرنوشت مسکن مهر دچار شود، زیرا در آن طرح شاهد بودیم که برخی از متقاضیان امتیاز خود را به دلالان فروختند و این مسئله موجب شد که در شرایط کنونی دلالان در بازار مساکن مهر تلاطم آفرینی می کنند.

وی تصریح کرد: طرح ملی مسکن به هیچ وجه قابل معامله نیست و وزارت راه و شهرسازی و دستگاه های نظارتی باید با این مساله مخالفت کرده و در گام نخست باید حق امتیاز متقاضیان متخلف حذف شود.

کیان پور ادامه داد: در چند ماه اخیر حجم گسترده ای از متقاضیان در طرح ملی مسکن ثبت نام کرده اند و در شرایط کنونی وزارت راه و شهرسازی به دنبال بررسی شرایط متقاضیان برای نهایی کردن ثبت نام آن ها است.

وی تصریح کرد: درست است که طرح ملی مسکن مانند مسکن مهر با اعتبارات دولتی ساخته نشده و این طرح با مشارکت بخش خصوصی اجرایی می شود، اما باز هم دولت در قالب ارائه زمین و اعطای تسهیلات، از طرح ملی مسکن حمایت کرده است، بنابراین خرید و فروش امتیاز این طرح تنها به سود دلالان تمام خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت و وزارت راه و شهرسازی باید مکانیزم دقیقی را برای واگذاری واحدهای تولیدی طرح ملی مسکن به متقاضیان حقیقی تعیین کند تا دست دلالان و افراد سودجو از این حوزه کوتاه شود.

عناوین برگزیده