تاریخ: ۰۹ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۰۳
بازدید: ۲۴۵
کد خبر: ۷۷۱۰۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

قیمت نیم سکه به ۲۳۵۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۱۰/۹

می متالز - قیمت طلا و سکه در بازار امروز با توجه به رشد نسبی بهای جهانی طلا و ثبات نسبی نرخ ارز تعیین شد که بر این اساس قیمت نیم سکه به دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید.
قیمت نیم سکه به ۲۳۵۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۱۰/۹

به گزارش می متالز، قیمت طلا امروز دوشنبه بازار جهانی در پی تحولات جدید خاورمیانه که تقاضای سرمایه گذاران برای خرید این فلز ارزشمند را تقویت کرد، اندکی افزایش یافت و نزدیک به بالاترین حد در دو ماه اخیر در حدود ۱۵۱۵ دلار در هر اونس ایستاد.

قیمت طلا در سال ۲۰۱۹ عمدتا به دلیل جنگ تجاری ۱۷ ماهه آمریکا و چین و تاثیر منفی آن بر رشد اقتصاد جهانی، حدود ۱۸ درصد رشد کرده است.

مقامات آمریکایی روز یکشنبه از حملات هوایی به مواضع گروه حشد شعبی در عراق خبر دادند و اعلام کردند ممکن است برای دفاع از منافع آمریکا، اقدامات بیشتری انجام دهند. اعلام این خبر در معاملات روز جاری که در آستانه پایان سال میلادی حجم خرید و فروش در بازار اندک بود، باعث ریسک گریزی سرمایه گذاران و افزایش تقاضا برای طلا شد.

سرمایه گذاران همچنین به تحولات پیرامون توافق تجاری آمریکا و چین چشم دوخته اند. دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا هفته گذشته گفته بود یک مراسم امضا برای نخستین فاز توافق تجاری وجود خواهد داشت.

 روند قیمت طلا برگشت / ارزانی دلار در روز گرانی طلا / ۲ سیگنال مهم ارزی و بورسی امروز

قیمت دلار در بازار امروز ۱۳۹۸/۱۰/۰۹ تا ساعت ۱۷، ۱۲,۹۵۰ تومان تعیین شده و بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۲۸۵۰ تومان و ۱۲۹۵۰ تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو در بازار امروز ۱۴,۲۵۰ تومان اعلام شده که بانک مرکزی نیز قیمت یورو را ۴۷۰۴ تومان تعیین کرده است.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۴۱۵۰ تومان و ۱۴۲۵۰ تومان اعلام کرده است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت ۱۷، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و ۵۸۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و ۵۸۵ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۶۸ هزار و ۸۵۶ تومان قیمت دارد.

نیم‌ سکه، ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و ۹۰۰ هزار تومان است.

عناوین برگزیده