تاریخ: ۱۰ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۵۱
بازدید: ۳۱۴
کد خبر: ۷۷۲۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

معاملات مشکوک زیرمجموعه سایپا، ۱۲ فرابورسی و ۴ شرکت سرمایه گذاری

می متالز - جابحایی ۲۲۹ میلیون سهم زیرمجموعه سایپا، حضور ۱۲ نماد فرابورسی و ۴ شرکت از گروه سرمایه گذاری و ل جمله نکات جالب توجه معاملات مشکوک بود.
معاملات مشکوک زیرمجموعه سایپا، ۱۲ فرابورسی و ۴ شرکت سرمایه گذاری

به گزارش می متالز، در جریان معاملات امروز بازار سهام، شاخص بعد از افزایش بیش از 5 هزار واحدی به دلیل افزایش عرضه ها و کاهش قیمت اکثر شرکت های بزرگ به رشد 1464 واحدی بسنده کرد و در عدد 377 هزار و 12 واحدی جاخوش کرد.

در این میان، بیش از 6 میلیارد سهم شرکت های بورسی به ارزش 3.3 هزار میلیارد تومان معامله شد. در فرابورس هم بالغ بر 284 میلیارد تومان جابجا شد و بانک تجارت، سرمایه گذاری سایپا و ذوب آهن با داد و ستد بیش از 533، 446 و 229 میلیون سهم، بیشترین حجم را به خود اختصاص دادند.

در  این میان طبق اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا، 15 شرکت با داد و ستد 12 تا 4 برابری نسبت به میانگین یک ماهه، مشمول معاملات مشکوک و متفاوت شدند.

این گروه شامل شرکت های سرمایه گذاری پارس آریان، داروسازی قاضی، سرمایه گذاری بهمن، مرآت پولاد، آتیه داده پرداز، آذریت، سرمایه گذاری سایپا، تولی پرس، سرمایه گذاری مسکن الوند، بانک شهر، قاسم ایران، ساختمان اصفهان، لیزینگ ایرانیان، تولید برق عسلویه مپنا و معادن مس تکنار هستند.

معامله بیش از 229 میلیون سهم "وساپا"، افزایش تعداد شرکت های فرابورسی به 12 نماد، حضور 4 شرکت از گروه سرمایه گذاری و بانک شهر و صف خرید 11 نماد از جمله نکات جالب توجه این معاملات مشکوک بود.

برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard365.com مراجعه کرد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده