به گزارش می متالز، سید رضا مفیدی گفت: با اعمال سیاست توجه به عمق ساخت داخل در صنعت خودرو که یکی از ۷ محور اجرایی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری بوده است؛ از پایان دی ماه دیگر شاهد تولید خودروهای ناقص توسط شرکتهای بزرگ خودروسازی در کشورمان نخواهیم بود. با تلاشهای وزارت صمت و دو خودروساز مطرح داخلی و برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه تخصصی ساخت داخل در حوزه افزایش ساخت داخل قطعات و پیوند دادن تولیدکنندگان و قطعهسازان کشور با خودروسازان، گامی محکم در راستای رفع نیازهای تولید برداشتیم.
وی ادامه داد: حمایت از همکاری نخبگان دانشگاهی و شرکتهای دانشبنیان در همکاری با قطعهسازان در بخش ساخت داخل قطعات هایتک، حمایت و همکاری از حضور نخبگان و توانمندیهای صنایع دفاعی کشور در بخش داخلیسازی قطعات هایتک از دیگر برنامهها و سیاستهای وزارت صمت در رفع نیازهای تولید خودرو است که به اجرا رسیده است.
وی اضافه کرد: با مجموعه اقداماتی که در چند ماه اخیر در وزارت صمت انجام شده است، شاهد کاهش ارزبری ۴۰۰ میلیون یورویی تا آخر سال در صنعت خودرو خواهیم بود.
مفیدی ادامه داد: کاهش ارزبری ۴۰۰ میلیون یورویی در صنعت خودروسازی به معنای آن است که قطعات مصرفی وارداتی به کشور را تا آخر سال، توانستهایم داخلیسازی کنیم.
او با اشاره به اینکه کاهش ارزبری به کاهش خودروهای کف پارکینگ و ناقص میانجامد، تاکید کرد: با استفاده از توجه به عمق ساخت داخل و دیگر روشها در تامین قطعات خودرو توانستهایم، تولید خودروهای ناقص کف پارکینگ را به حداقل برسانیم و در انتظار تولید خودروهای کامل باشیم.
مفیدی با اشاره به اینکه از پایان دیماه دیگر دپوی خودرو ناقص در پارکینگها نخواهیم داشت، متذکر شد: یکی از راهکارهای وزارت صمت برای حل مشکل خودروهای ناقص و همچنین افزایش تیراژ تولید خودرو، داخلیسازی قطعات خودرو بوده است و تاکنون ۳ میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو با حضور وزیر صمت برگزار شده است.
مدیرکل دفتر صنایع حملونقل وزارت صمت همچنین بیان کرد: در این سه میز در مجموع ۹۹ قطعه توسط ۸۹ قطعهساز به ارزش ۳ هزار و ۲۰۱ میلیارد تومان و کاهش ارزبری ۲۷۵ میلیون یورویی ساخته میشود.
مفیدی همچنین به آمار متوسط روزانه تولید دو شرکت خوردورسازی ایران خودرو و سایپا اشاره کرد و گفت: میانگین تولید روزانه از ۹۰۰ دستگاه به ۱۶۰۰ دستگاه در این دو گروه خودروسازی رسیده است.