به گزارش می متالز، حمید زادبوم افزود: افزایش کمی و کیفی صادرات بنگاههای تولیدی - صادراتی و همچنین بررسی مسائل صادرکنندگان و رفع مشکلات آنها، تشخیص و شناسایی بازارهای هدف صادراتی از جمله اهداف تشکیل میزهای تخصصی است.
این مقام مسوول با اشاره به برنامه ریزی جهت برگزاری میزهای کالایی و کشوری به صورت منظم و هفتگی در تهران و شهرستانها گفت: حوزه تجارت خارجی کشور برای افزایش هر چه بیشتر میزان صادرات بنگاه های تولیدی - صادراتی با تشکل های صادراتی و اتحادیه ها همکاری های لازم را انجام خواهد داد.
وی اظهار داشت: هدف ما تقویت تشکل ها، اتحادیه ها و اتاق های بازرگانی است.
رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به نقش اتحادیه ها در توسعه صادرات اضافه کرد: در هر گروه کالایی که اتحادیه های قوی دارند میز های تخصصی توانسته اند در امر توسعه صادرات و رونق کالا درست عمل کنند.
وی ادامه داد: از این رو ما همیشه دنبال این هستیم که اتحادیه های مختلف را تقویت کنیم تا با کمک آنها اهداف توسعه اقتصادی کشور را پیش ببریم.
رئیس سازمان توسعه تجارت بیان کرد: در توسعه میزهای صادراتی توجه ما تنها به شرکت های خاص نیست زیرا منابع فعالان اقتصادی در صنف ها و اتحادیه های مختلف قرار گرفته است؛ از این رو باید بخش خصوصی را متقاعد کنیم تا اتحادیه های خود را تقویت کنند.
وی در پایان با اشاره به چارت سازمانی سازمان توسعه تجارت گفت: این سازمان شامل چند معاونت است که یکی از آنها به دو بخش مهم شامل میزهای کشوری و کالایی و خدمات تقسیم شده و وظایف اصلی آنها توسعه صادرات کالا و خدمات است.