تاریخ: ۱۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۵۸
بازدید: ۲۳۸
کد خبر: ۷۷۷۲۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تسهیلات مورد نیاز صنایع معدنی کهگیلویه و بویراحمد تامین می‌شود

می متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تامین تسهیلات مورد نیاز معادن و صنایع معدنی این استان به‌ویژه واحدهای احیا شده خبر داد.
تسهیلات مورد نیاز صنایع معدنی کهگیلویه و بویراحمد تامین می‌شود

به گزارش می متالز، در راستای تفاهم منعقد شده بین استانداری کهگیلویه و بویراحمد و سازمان ایمیدرو برای سرمایه گذاری در خصوص معادن و صنایع معدنی نشستی با حضور  نمایندگان شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران وابسته به سازمان ایمیدرو، اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان و تعدادی از سرمایه گذاران تشکیل و مشکلات سرمایه گذاران مورد بررسی قرار گرفت.

سید حشمت الله صمیمی دوست با اشاره به اینکه پتانسیل‌های بالقوه این استان از جمله معادن گچ، سلستین و بوکسیت در این نشست مورد بررسی قرار گرفت، عنوان کرد: مقرر شد تسهیلات مورد نیاز برای معادن و صنایع معدنی به‌خصوص‌ واحدهایی که امکان احیا آنها وجود داشته، تامین شود‌.

وی بیان کرد: احداث واحد بزرگ و مدرن در زمینه تولید گچ در شهرستان گچساران، احداث صنایع فرآوری سلستین در شهرستان بهمئی با توجه به معادن خوب آن شهرستان،  احداث واحد فرآوری بوکسیت در حوزه شهرستان چرام با توجه به وجود معادن بوکسیت آن شهرستان به خصوص در بخش سرفاریاب در این نشست تصویب شد.

صمیمی خاطرنشان کرد: مقرر شد حوزه سرمایه گذاری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران نسبت به تهیه طرح توجیهی فنی و اقتصادی صنایع مرتبط حداکثر ظرف 30 تا 45 روز آینده اقدام و نتیجه را به حوزه اقتصادی استانداری اعلام کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پیش بینی می‌شود با توجه به پیگیری‌های حوزه اقتصادی استانداری در آینده نه چندان دور شاهد تحولات مهمی در حوزه‌های معادن و صنایع معدنی استان باشیم.

صمیمی عنوان کرد: براساس نظر کارشناسان، گچ و سلستین می‌تواند اولویت اول و مزیت نسبی استان باشد و حتی به عنوان برند در زمینه معادن و صنایع معدنی استان روی آنها سرمایه گذاری کرد.

وی با اشاره به اینکه تعداد 7 معدن گچ با ظرفیت قطعی بیش از 17 میلیون تن دارای پروانه بهره برداری معتبر در استان وجود دارد، افزود: همچنین تعداد 6 معدن سلستین با ظرفیت قطعی 160 هزار تن در سطح استان وجود دارد که بجز یک مورد مابقی در شهرستان بهمئی واقع شده‌اند.

عناوین برگزیده