تاریخ: ۰۴ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۵۵
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۷۷۷۷۷

شمار کارکنان اعتصابی راه آهن فرانسه افزایش یافت

می متالز - شرکت ملی راه‌آهن فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد، تعداد افرادی که امروز (چهارشنبه) به جمع اعتصاب کنندگان این شرکت ملحق شده‌اند، بیش از ۹ درصد افزایش داشته است.
شمار کارکنان اعتصابی راه آهن فرانسه افزایش یافت

به گزارش می متالز به نقل از شبکه خبری فرانس انفود، همزمان با فرا رسیدن تعطیلات کریسمس، به نظر نمی‌رسد معترضان و اعتصاب کنندگان فرانسوی بخواهند به محل کار خود بازگردند.

بیشتر اعتصاب‌ها در فرانسه متعلق به شرکت ملی راه‌آهن فرانسه SNCF است که می‌توان گفت در تعطیلات پایان سال، عملا پاریس و سایر شهرهای فرانسه را فلج کرده است. 

اعتصابگران که به برنامه اصلاح نظام بازنشستگی اعتراض دارند، با وجود درخواست‌های مکرر مقام‌های فرانسوی از جمله امانوئل مکرون و ادوارد فیلیپ رییس جمهوری و نخست وزیر این کشور، اعلام کرده‌اند که حاضر نیستند به محل کار خود باز گردند. 

شرکت ملی راه‌آهن فرانسه اعلام کرد که تعداد زیادی از کارکنان اپراتورهای ریلی از امروز به جمع اعتصاب‌ کنندگان ملحق شده‌اند.

این شرکت شمار کارکنان اپراتورهای ریلی فرانسه را که امروز دست از کار کشیده‌اند را ۹.۸ درصد کل کارکنان شرکت ملی راه آهن فرانسه اعلام کرد. 

«ژان پیر فاراندو» رییس شرکت ملی راه آهن فرانسه نیز روز گذشته (سه شنبه) درباره زیان‌های مالی این شرکت گفت: در مدت ۲۰ روز اعتراض و اعتصاب، ۴۰۰ میلیون یورو به ما خسارت وارد شده است. هنوز اعتصاب پایان نیافته است و اینکه بخواهیم ارزیابی کلی از زیان‌های مالی ناشی از اعتراض‌ها را داشته باشیم، بسیار زود است.
با کاسته شدن از تعداد خطوط و قطارهای فعال همچون مترو، حجم عمده‌ای از ترددها و جابجایی‌ها توسط سیستم حمل‌ونقل اتوبوسی انجام می‌شود که انتظار می‌رود در تداوم اعتصاب‌ها، خطوط اتوبوس‌رانی نیز با اختلال مواجه شود.

خبرگزاری فرانسه امروز با اشاره به تداوم اختلال‌ها در شبکه حمل‌ونقل ریلی و شهری اعلام کرد که ۶ خط از ۱۶ خط مترو در پاریس بسته است.

در بسیاری از شهرهای فرانسه فقط ۱۰ درصد قطارها فعال بوده و ۹۰ درصد دیگر فعالیتی ندارند. خودروهای شخصی جای قطارها را گرفته‌اند و امکان اختلال در شبکه اتوبوسرانی نیز وجود دارد.

ایستگاه قطار از پاریس به سمت لیون بسته شده و نیمی از قطارها در مسیر «لورن» و «لوکزامبورگ» در «نانسی» حرکت دارند. در مسیر نانسی به لوکزامبورگ، ۶۸ قطار از مجموع ۱۴۹ قطار در تردد خواهند بود.

 کارکنان شبکه اتوبوس‌رانی با رد تفاهم‌نامه ارائه شده از سوی دولت به آنها  اعلام کردند که این سند از نظر برخی نکات کافی نیست. رانندگان اعتصاب‌های خود را تداوم بخشیده و در شیفت‌های کاری خود حاضر نشدند.
شبکه اتوبوس رانی «سیتالیس» همچنان مختل است. این اختلال در پی توجه نکردن دولت به خواسته‌های معترضان ممکن است به دیگر خطوط نیز کشیده شود.

از سویی دیگر، در اقدامی جدید، اتحادیه‌های خلبانان و مهمانداران هواپیما نیز اعلام کرده‌اند که می‌خواهند به جمع معترضان بپیوندند.

نشست روز دوشنبه اتحادیه‌ها با وزیر حمل‌ونقل و «لوران پیترازوسکی» مسئول جدید حقوق بازنشستگی فرانسه نتیجه‌ای نداشت و دو اتحادیه خلبانان و مهمانداران هواپیما نیز اعلام کردند که از سوم ژانویه ۲۰۲۰/ ۱۳دی ۹۸ به صف اعتصاب‌ها علیه اصلاحات حقوق بازنشستگی می‌پیوندند.

ادوارد فیلیپ نخست‌وزیر فرانسه چهارشنبه ۲۰ آذر، طرح اصلاح نظام بازنشستگی در این کشور شامل ۴۲ برنامه مجزا را رونمایی و اعلام کرد اصلاحات جزئی در بازنگری این طرح اولیه انجام خواهد شد.
براساس این طرح، فرانسوی‌های متولد پیش از سال ۱۹۷۵ مشمول این طرح نمی‌شوند و سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال افزایش می‌یابد. با این حال، معترضان به این طرح، ‌ از خواسته خود عقب‌نشینی نکرده و حذف کامل آن را خواستارند. اما دولت معتقد است به تعویق افتادن این طرح، هزینه‌ اجرای آن در دولت‌های آینده را دوچندان می‌کند.

عناوین برگزیده