تاریخ: ۰۵ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۸:۲۰
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۷۷۸۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

امضای قرارداد‌ ۴۵۶ میلیون یورویی در حوزه صنعت مخابرات/ تمرکز وزارت صنعت بر افزایش صادرات

می متالز - معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از ‌برگزاری دو میز ساخت داخل در حوزه صنعت مخابرات خبر داد و گفت: در قالب برپایی این میزها قراردادهایی به ارزش بیش از ۴۵۶ میلیون یورو منعقد شده است.
امضای قرارداد‌ ۴۵۶ میلیون یورویی در حوزه صنعت مخابرات/ تمرکز وزارت صنعت بر افزایش صادرات

به گزارش می متالز، مهدی صادقی شامگاه چهارشنبه در نشست با فعالان اقتصادی منطقه کاشان رونق تولید و توسعه ساخت داخل را مهم‌ترین برنامه‌های وزارت صمت دانست و اظهار داشت: در راستای افزایش تولید محصولات داخلی و حل مشکلات صنعتگران از ابتدای سال جاری تاکنون 6 میز ساخت برگزار شده و دستاوردهای مطلوبی نیز به دنبال داشته است.

وی از برگزاری دو میز ساخت داخل در حوزه صنعت مخابرات خبر داد و افزود: در قالب برپایی این میزها قراردادهایی به ارزش بیش از 456 میلیون یورو منعقد شده است و در نظر داریم تا با برپایی میز ساخت داخل تا پایان سال یک هزار و 400 میزان واردات را 10 میلیارد دلار کاهش دهیم.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور با بیان اینکه ایران در حوزه دانش آموختگان فنی مهندسی در رتبه سوم دنیا قرارودارد، ابراز داشت: در صورت افزایش سهم بخش صنعت از تولید ناخالصی داخلی آینده شغلی این فارغ‌التحصیلان نیز تامین می‌شود و به طبع آن نیز رونق تولید و کاهش آمار بیکاران فارغ‌التحصیل را به دنبال دارد.

وی نیاز نقدینگی بخش صنعت را 360 هزار میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: برای تامین این نقدینگی تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم و با بانک‌های عامل نیز در حال مذاکره هستیم تا در رونق تولید و پویایی هر چه بیشتر واحدهای تولیدی نقش بسزایی داشته باشند.

صادقی ضمن تاکید بر تمرکز وزارت صمت بر افزایش صادرات به ویژه کشورهای همسایه تصریح کرد: کشورهای همسایه همچون روسیه، ترکیه، پاکستان و سوریه از جمله کشورهایی هستند که به آن‌ها صادرات صورت می‌پذیرد و در نظر داریم تا روند صادرات با تشکیل میزکالا یا گروه کالا تسهیل بخشیده شود.

وی ضمن اشاره به واحدهای موفق کاشانی در حوزه اسانس و عرقیجات گیاهان دارویی اذعان داشت: هرچه ارزش افزوده بالاتر باشد، آن واحدهای تولیدی در زنجیره تولید نقش موثرتری دارند و بر همین اساس بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی این واحدهای تولیدی برای معرفی به بانک‌های عامل در اولویت قرار دارند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور ضمن اشاره به رشد 200 درصدی در صنعت الکتروموتور تاکید کرد: وجود محدودیت‌ها در زمینه‌های مختلف به ویژه واردات و تحریم‌ها علیه ایران موجب شده است تا این محدودیت‌ها به فرصت تبدیل شود.

محمود تولایی نیز در این نشست با بیان اینکه اتاق بازرگانی پیگیری‌های متعددی برای تولیدکنندگان منطقه کاشان انجام داده است، اظهار داشت: این مسائل از مراجع مختلف همچون وزارت خانه و از افراد مسئول همچون نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌شود و در صورت نیاز به نظرات کارشناسی، اتاق بازرگانی کاشان کمک شایانی را به صنعتگران ارائه کرده است.

وی ضمن اشاره به برگزاری کلاس‌های مختلف متناسب با نیازهای صنعتگران با حضور اساتید مطرح ملی افزود: اجلاس‌های مختلفی نیز در اتاق بازرگانی کاشان برگزار و صنعتگران به صورت مستقیم با مسئولان مشکلات خود را در میان می‌گذارند و تصمیمات لازم نیز در این زمینه اتخاذ و دستورات لازم صادر می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی کاشان با بیان اتاق بازرگانی این شهرستان در زمینه تسهیل در ورود به کسب و کار تلاش فراوانی داشته است، ابراز داشت: اگر اختلافی نیز میان صنعتگران به وجود بیاید اتاق بازرگانی کاشان ورود پیدا کرده و سعی می شود تا این موضوع به بهترین نحو به نتیجه مطلوب منتهی شود.

وی ضمن اشاره به برگزاری کارگروه‌های مختلفی همچون کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید در اتاق بازرگانی کاشان گفت: در سال جاری ساخت و بهره‌برداری از نمایشگاه بین‌المللی کاشان به صورت جدی‌تر پیگیری شد به نحوی که در سال جاری نحوه دسترسی به این نمایشگاه به صورت جدی پیگیری و اقدامات لازم در این زمینه صورت پذیرفت.

عناوین برگزیده