تاریخ: ۱۲ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۲۰
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۷۷۸۸۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

تاثیر آغاز سال جدید میلادی بر بازار طلا در ایران

می متالز - رئیس اتحادیه فروشندگان و تولیدکنندگان طلا و جواهر با اشاره به تغییرات قیمت طلا در بازار جهانی و تاثیر آن بر بازار ایران تاکید کرد: قیمت جهانی هر اونس طلا تاثیرات خود را بر بازار در ایران نیز گذاشته است.
تاثیر آغاز سال جدید میلادی بر بازار طلا در ایران

به گزارش می متالز، ابراهیم محمد ولی، رئیس اتحادیه فروشندگان و تولیدکنندگان طلا و جواهر تهران گفت: هنگامی که نوسان شدیدی در بازار طلا و ارز در حوزه قیمت‌ها شکل می‌گیرد، التهابات به درون بازار طلا و سکه تزریق می‌شود و این نوسانات باعث حاکم شدن رکود بر بازار می‌شود.

وی با اشاره به نوسانات اخیر بازار طلا و سکه از شرایط رکودی طی روزهای اخیر در بازار می‌گوید: متاسفانه در ۳ هفته اخیر چنین رکودی نیز بر بازار طلا در کشور حاکم شده است. در اوایل سال ۹۸ تا خدود ۶ ماه بازار طلا رونق به خود گرفته بود اما طی روزهای اخیر رکود نسبی بر آن حاکم شده است.

محمد ولی درباره بازار شب سال نو میلادی طلا و سکه نیز افزود: در سال‌های گذشته همزمان با فرا رسیدن ایام سال نو میلادی، بازار خرید طلا در شب سال نو توسط مردم و هموطنان مسیحی و ارمنی رونق و جان تازه‌ای می‌گرفت و دادوستدها افزایش پیدا می‌کرد. اما امسال با توجه به تلاطمات بازار سکه و طلا چنین چیزی رخ نداد و افزایش خاصی را شاهد نبودیم.

وی افزود: امیدواریم امیدوارم دامنه نوسان نرخ ارز محدود شود و بار دیگر بازار طلا و سکه نیز به ثبات برسد.

وی با اشاره به تغییرات قیمت طلا در بازار جهانی و تاثیر آن بر بازار ایران تاکید کرد: قیمت جهانی هر اونس طلا تاثیرات خود را بر بازار در ایران نیز گذاشته است و تا حدی قیمت را در تمام جهان نیز مشخص می‌کند و تحت تاثیر خود قرار می‌دهد به گونه ای که نوسانات قیمت طلای جهانی طی چند روز اخیر بسیار از نوسانات در بازار داخل پیشی گرفته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان و تولیدکنندگان طلا و جواهر تهران همچین درباره وضعیت بازار در آینده گفت: بازار جهانی ملتهب است و روندی افزایشی در پیش گرفته است و این التهاب بر بازار ما نیز به‌طور ناگزیر تاثیراتی می‌گذارد. ما امیدواریم که اقتصاد ما بازار ارز و طلا و سکه را به خوبی مدیریت کند و عرضه و تقاضا را همچون گدشته به خوبی تامین کند تا بازار طلا و سکه مهم آرامش دوباره خود را باز یابد.

عناوین برگزیده