تاریخ: ۰۶ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۸:۰۰
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۷۷۹۴۰

تامین اعتبار زمین‌های احداث راه‌آهن پارس آباد به جمهوری آذربایجان/ صادرات 3میلیون تن محصولات کشاورزی در صورت تکمیل راه آهن

می متالز - استاندار اردبیل گفت: زمین‌های محل احداث راه آهن پارس آباد به جمهوری آذربایجان تامین اعتبار شده است.
تامین اعتبار زمین‌های احداث راه‌آهن پارس آباد به جمهوری آذربایجان/ صادرات 3میلیون تن محصولات کشاورزی در صورت تکمیل راه آهن

به گزارش می متالز، اکبر بهنام‌جو در جریان سفر به آذربایجان و دیدار با جاوید معلم مدیر خط ریلی و راه آهن آذربایجان اظهار کرد: زمین‌های محل احداث راه آهن پارس آباد به جمهوری آذربایجان تامین اعتبار شده و هیچ مشکلی در راستای ایجاد این ریل وجود ندارد.

وی افزود: مشاوران ایرانی این پروژه کارهای مطالعاتی را انجام داده‌اند و در آینده هرگونه اقدام در رابطه با این پروژه به‌ منظور رعایت ضوابط و مقررات با هماهنگی طرفین انجام می‌شود.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه در صورت هماهنگی‌های لازم این پروژه در طول ۶ ماه عملیاتی می‌شود، بیان کرد: در صورت تکمیل پروژه ریلی پارس آباد به آذربایجان بیش از ۳ میلیون تن محصولات کشاورزی به کشورهای آسیای میانه و روسیه صادر می‌شود و یک میلیون تن مواد اولیه برای صنایع چوبی وارد ایران خواهد شد.

بهنام‌جو همچنین از ایجاد بزرگترین شهرک گلخانه‌ای در شمال استان خبر داد و گفت: ۱۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی در پارس آباد به شهرک گلخانه‌ای تبدیل شده و ۲۰ هکتار از این شهرک به بهره‌برداری رسیده و سالانه ۲۰۰ هکتار به این مجموعه اضافه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه احداث راه آهن پارس آباد به جمهوری آذربایجان دارای توجیه اقتصادی است افزود: این پروژه احداث پروژه ریلی اردبیل به پارس آباد را نیز توجیه دار کرده و مطالعات فاز اول این پروژه نیز انجام شده و مطالعات فاز دوم به زودی شروع می‌شود.

استاندار اردبیل از مدیرخط ریلی و راه آهن آذربایجان دعوت کرد با حضور در اردبیل با مدیرعامل راه آهن ایران دیدار و نشست و گفت‌وگو داشته باشد.

مدیر ریلی و خط آهن آذربایجان نیز در این دیدار برای آغاز ایجاد خط ریلی تازه کند پارس آباد به جمهوری آذربایجان اعلام آمادگی کرد.

جاوید معلم افزود: برای انعقاد تفاهم نامه هفته آینده با هیات همراه برای دیدار با مسؤولان راه آهن جمهوری اسلامی ایران به اردبیل سفر خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: کارشناسان و مشاوران جمهوری آذربایجان نیز برای هماهنگی بیشتر و رصد مسیرها به استان اردبیل سفر می کنند.

عناوین برگزیده