تاریخ: ۰۷ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۴۵
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۷۷۹۷۸
سرویس خبر : انرژی

استاندار سمنان: سند «سازگاری با کم‌آبی» در استان سمنان تدوین می‌شود

می متالز - استاندار سمنان خام فروشی مواد معدنی را چالش اساسی این استان در حوزه معادن عنوان کرد و با اشاره به اتمام تدوین سند سازگاری استان سمنان با کم‌آبی تا چند روز آینده گفت: بهره‌وری مواد معدنی از صادرات مواد معدنی خام از استان سمنان جلوگیری می‌کند.
استاندار سمنان: سند «سازگاری با کم‌آبی» در استان سمنان تدوین می‌شود

به گزارش می متالز، علیرضا آشناگر صبح امروز در نشست شورای معادن استان سمنان که در سالن غدیر استانداری سمنان برگزار شد با اشاره به تدوین سند سازگاری با کم‌آبی استان سمنان اظهار داشت: تدوین این سند در چند روز آینده به اتمام می‌رسد.

وی تدوین سند سازگاری با کم‌آبی استان سمنان را بسیار مهم دانست و بر اثربخشی این سند در رفع مشکلات زیرساختی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی این استان تأکید کرد.

استاندار سمنان با اشاره به ظرفیت مطلوب این استان در بخش‌های مختلف از جمله صنعت، معدن،کشاورزی، گردشگری و ... گفت: بر اساس این ظرفیت‌ها می‌توان با اتخاذ راهکارهای عملی اشتغالی پایدار در استان سمنان در بخش‌های مختلف ایجاد کرد.

آشناگر خطاب به مدیران و‌ مسوولان دستگاه‌های مختلف اجرایی استان سمنان گفت: باید در حوزه رفع مشکلات زیرساختی استان در بخش‌های مختلف ضمن رعایت ضوابط و چارچوب‌های قانونی به رویکردهای زیست‌محیطی و پیوست‌های اجتماعی نیز توجه کنند.

وی به مشکلات موجود در بخش معدن استان سمنان اشاره کرد و مهمترین آن را خام فروشی مواد معدنی عنوان کرد و گفت: این موضوع به چالشی اساسی در این استان تبدیل شده است که لازم است مورد اصلاح و بازنگری قرار گیرد.

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه باید بهره‌وری مواد معدنی در استان سمنان در دستور کار قرار گیرد گفت: بهره‌وری مواد معدنی از صادرات مواد معدنی خام از استان سمنان جلوگیری می‌کند.

آشناگر با بیان اینکه اعطای مجوز برای استخراج معادن در استان سمنان در چارچوب قانون انجام شود گفت: اجرای طرح‌های اقتصادی در بخش معدن استان سمنان نیازمند پیوست‌های اجتماعی است؛ بنابراین فعالیت معدن کاران بدون توجه به این پیوست ممنوع است و با موارد تخلف برخورد می‌شود.

عناوین برگزیده