تاریخ: ۰۸ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۸:۵۵
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۷۸۰۳۴
سرویس خبر : انرژی

اعمال محدودیت مصرف گاز در ۲ کارخانه خراسان شمالی

می متالز - معاون امور بهره‌برداری شرکت گاز خراسان شمالی گفت: افت دما موجب افزایش مصرف گاز خانگی در استان شده که این شرکت برای جلوگیری از قطعی گاز، استفاده از آن را در کارخانه سیمان بجنورد و نیروگاه سیکل ترکیبی محدود کرده است.
اعمال محدودیت مصرف گاز در ۲ کارخانه خراسان شمالی

به گزارش می متالز، حسن افتخاری روز یکشنبه ایرنا اظهار داشت: محدودیت مصرف گاز در مجتمع پتروشیمی خراسان شمالی و آلومینا نیز برای ۱۵ روز اعمال شده بود که هم اکنون این محدودیت برداشته شده است.

وی بر مدیریت مصرف خانوارها در بحث گاز تاکید کرد و افزود: اگر این وضعیت خوب مدیریت نشود به اجبار گاز برخی از صنایع محدود و یا قطع می شود که این امر به تولید ضربه خواهد زد.

معاون امور بهره برداری شرکت گاز خراسان شمالی با بیان اینکه سهمیه استان برای مصرف روزانه گاز در تمامی فصول بین هفت میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب تا هشت میلیون متر مکعب است گفت: در تابستان مصرف گاز در بخش خانگی یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب است اما در فصل سرد در برخی از روزها به پنج میلیون متر مکعب نیز می رسد.

افتخاری با بیان اینکه هم اکنون مصرف گاز استان در شبانه روز چهار میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب است اظهار داشت: از تمامی شهروندان در بحث مصرف گاز خانگی و تجاری می خواهیم که مصرف را در این دوره مدیریت کنند تا به اقتصاد استان ضرر وارد نشود.
وی، پوشیدن لباس مناسب در منزل، کم کردن درجه بخاری و وسایل گرمایشی، رعایت دمای رفاه بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد و خاموش کردن وسایل گرمایشی اتاق‌ های خالی را از راه‌های بهینه سازی مصرف گاز در فصل سرما برشمرد.

نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان روزانه ۲ میلیون متر مکعب، پتروشیمی یک میلیون و ۴۰۰ مترمکعب، آلومینای جاجرم و سیمان بجنورد نیز هر یک ۶۰۰ هزار مترمکعب گاز مصرف می کنند.

معاون امور بهره برداری شرکت گاز خراسان شمالی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه گازرسانی گفت: ضریب نفوذ گاز طبیعی در روستاهای استان ۹۸ درصد و شهرها ۱۰۰ درصد است.

ضریب نفوذ گاز طبیعی در استان از ۴۹ درصد در ابتدای تشکیل دولت یازدهم به ۸۱ درصد در ابتدای تشکیل دولت دوازدهم رسید که اکنون این شاخص در استان ارتقا یافته است.

شرکت گاز خراسان شمالی بیش از ۳۵۰ هزار مشترک دارد.

دمای برخی از مناطق استان خراسان شمالی در آذرماه امسال تا ۱۲ درجه سانتیگراد زیر صفر رسید.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

عناوین برگزیده