تاریخ: ۱۴ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۵۹
بازدید: ۳۱۷
کد خبر: ۷۸۱۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نگاهی به گزارش عملکرد ماهیانه این شرکت سرمایه‌گذاری؛

رشد ۱۰۶ درصدی سود در جیب "وبانک" نشست

می متالز - بیشترین مازاد ارزش پرتفوی بورسی این شرکت مربوط به سهام شرکت‌های پتروشیمی شازند، شرکت توسعه صنایع بهشهر و شرکت سیدکو است.
رشد ۱۰۶ درصدی سود در جیب "وبانک" نشست

به گزارش می متالز، شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی در آذر ماه سال جاری دارای مازاد ارزش پرتفوی بورسی به ارزش ۸۹ هزار و ۲۶۸ میلیارد ریال بوده که جمع کل بهای تمام شده پرتفوی بورسی این شرکت در پایان این ماه به ۲۴ هزار و ۶۰۶ میلیارد ریال رسیده و ارزش بازار آن بر اساس قیمت سهام سبد بورسی شرکت در این تاریخ معادل ۱۱۳ هزار و ۸۷۴ میلیارد ریال بوده است.

بیشترین مازاد ارزش پرتفوی بورسی این شرکت مربوط به سهام شرکت‌های پتروشیمی شازند به مبلغ ۲۸ هزار و ۳۸۸ میلیارد ریال، شرکت توسعه صنایع بهشهر به رازش ۱۲.۰۵۹ میلیارد ریال و شرکت سیدکو به ارزش ۱۱.۰۸۴ میلیارد ریال بوده است.
همچنین ارزش پرتفوی غیر بورسی این شرکت معادل ۱۳ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال بوده است.

پرتفوی غیربورسی شرکت عمدتا شامل سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات به ارزش ۴ هزار و ۲۰۵ میلیارد ریال، سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ درصد سهام شرکت سرمایه‌گذاری خدمات مدیریت سرمایه مدار به ارزش ۲.۳۰۴ میلیارد ریال و همچنین سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ درصد سهام شرکت بین المللی ساختمان به ارزش ۱.۴۰۱ میلیارد ریال است.

در این ماه شاهد خرید ۶۸۸ میلیارد ریال اوراق بهادار توسط این شرکت بوده‌ایم. بخش عمده‌ای از این خرید مربوط به سهام شرکت ملی کشت و صنعت دامپروری به میزان ۱۴ میلیون و ۸۸۳ هزار سهم بوده است.

همچنین این شرکت در آذر ماه مبلغ ۵۸۳ میلیارد ریال فروش را ثبت کرده که این فروش منجر به تحقق ۳۶۶ میلیارد ریال سود ناشی از فروش شده است.

همچنین لازم به ذکر است، این شرکت در دوره ۶ ماهه نخست سال جاری و بر اساس صورت‌های مالی ۶ ماهه موفق به کسب سود سهام به ارزش ۱.۳۱۱ میلیارد ریال شده که این سود نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۰۶ درصدی را نشان می‌دهد.

سود ناشی از فروش سهام در ۶ ماه اول معادل ۷۵۵ میلیارد ریال و همچنین سود ناشی از فروش در سه ماهه سوم سال معادل ۵۹۶ میلیارد ریال بوده است.

عناوین برگزیده