تاریخ: ۰۹ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۵۵
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۷۸۲۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پایان کار قاچاق لوازم خانگی در خراسان رضوی

می متالز - کارشناس مسوول اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: قانون اجرای طرح شناسه دار کردن و کد رهگیری برای کالا‌ها در خراسان رضوی عملیاتی شد.
پایان کار قاچاق لوازم خانگی در خراسان رضوی

به گزارش می متالز، مهدی مقدسی کارشناس مسوول اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، گفت: قاچاق اقدامی پیشگیرانه است و این روز‌ها به سمت حذف شدن می‌رود به گونه‌ای که این روند با طرح شناسه دار کردن و کد رهگیری کالا‌ها قابل اجرا است.

او تصریح کرد: طرح شناسه دار کردن و کد رهگیری کالا‌ها به مرحله اجرا رسیده و ساز و کار آن به این شکل است که چه لوازم خانگی‌ای که به صورت وارداتی از گمرک وارد می‌شوند و چه آن‌هایی که تولید داخلی اند باید نسبت به اخذ کد رهگیری اقدام کنند.

کارشناس اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: با اجرای این طرح قاچاق کالا‌ها نمی‌تواند ادامه دار شود و تقلبی بودن و قاچاق بودن کالا‌ها برای عموم مردم قابل درک است.

مقدسی افزود: در گذشته برای شناسایی کالا‌های قاچاق آن کالا‌هایی را که مضمون به قاچاق بودند را ثبت و ضبط کرده و بعد به دنبال مراحل بعدی می‌رفتند که این امر فاصله زمانی طولانی‌ای داشت، اما امروزه با اجرای طرح شناسه دار کردن و کد رهگیری کالا‌ها تمییز دادن کالا‌های قاچاق از غیر قاچاق امری قابل شناسایی است.

کارشناس اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: این طرح در مرحله مقدماتی و اجرایی است که به تمام اصناف اطلاع رسانی شده و از تاریخ ۱۵ دی جمع آوری کالا‌های قاچاق عملیاتی می‌شود.

او ادامه داد: واحد‌های صنفی‌ای که کالا‌های قاچاق را به بازار عرضه کرده باشند شناسایی و در صورتی که کالا‌های آن‌ها فاقد شناسه باشند جمع آوری می‌شوند.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد