تاریخ: ۱۵ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۰۳
بازدید: ۲۳۸
کد خبر: ۷۸۴۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد:

جانب دارانه بودن حمایت حقوقی‌ها

می متالز - حقوقی‌ها سهم‌های کوچک را رها و سهم خود را در دستور کار قرار داده‌اند، اگر هدف حقوقی‌ها کمک به بازارسرمایه بوده، باید توجه کنند چه راهی موجب ثبات بازار می‌شود.
جانب دارانه بودن حمایت حقوقی‌ها

به گزارش می متالز، علی یوسفیان تحلیل‌گر و مشاور سرمایه‌گذاری سهم‌نگر در خصوص حمایت بازار توسط حقوقی‌ها اظهار کرد: با توجه به اینکه شاخص کل بهبود پیدا کرده اما؛ شاخص هم‌وزن منفی، نشان‌دهنده جهت‌دار بودن حمایت حقوقی‌ها از بازار است.

وی ادامه داد: حقوقی‌ها سهم‌های کوچک را رها و سهم خود را در دستور کار قرار داده‌اند، اگر هدف حقوقی‌ها کمک به بازارسرمایه بوده، باید توجه کنند چه راهی موجب ثبات بازار می شود و تا زمانی که حقیقی‌ها در بطن بازار حضور نداشته باشند بازار اصلاح نمی‌شود.

وی تصریح کرد: سهم‌های کوچک منفی هستند و استقبال از سوی حقیقی‌ها انجام نمی‌شود و این بی‌توجهی مسئولین بازار را به وجود حقیقی ها می‌رساند؛ سهامداران کوچک ممکن هست نگاهشان درست تر و کارآمدتر باشد، حقوقی ها جانب دارانه عمل کرده‌اند و هدفشان این بوده که منفی نشوند. اگر کلیت بازار، هدف باشد توازن در شاخص کل و هم وزن ایجاد می شود.   

تحلیل‌گر و مشاور سرمایه‌گذاری سهم‌نگر در رابطه با ادامه دار بودن روند روز گذشته بازار عنوان کرد: روند بازار به سیاست‌های سرمایه‌گذارها و نحوه مدیریت بازار بستگی دارد، به هرحال سهم‌هایی در بازار محوری‌تر هستند و سهم‌هایی مورد توجه نیستند، با توجه به اینکه سرمایه‌گذاران ترجیه می‌دهند از سهم‌های خود حمایت کنند این موجب اختلاف می‌شود .

عناوین برگزیده