تاریخ: ۱۵ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۵۰
بازدید: ۱۱۵
کد خبر: ۷۸۵۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

پیش بینی چند روز آینده بازار سهام و احتمال صعود شاخص به کانال ٤٠٠ هزار واحدی

می متالز - کارشناس بازار سرمایه با اشاره به روند معاملات دیروز، برآوردی از وضعیت چند روز آینده و جذب نقدینگی بازارهای رقیب و پیش بینی شاخص ٤٠٠ هزار واحدی ارایه کرد.
پیش بینی چند روز آینده بازار سهام و احتمال صعود شاخص به کانال ٤٠٠ هزار واحدی

به گزارش می متالز، ولید هلالات با طبیعی دانست روند معاملات دیروز و با اشاره به اینکه بورس ایران مانند بورس های جهانی متاثر از اتفاق های سیاسی مهم و کاهش قیمت سهام است به ایرنا گفت: هنگام وقوع حادثه ایی در اقتصاد ایران به دلیل افزایش ریسک، قیمت دلار افزایش می یابد و زمینه تضعیف قیمت سهام فراهم می شود که طبیعی بوده و نمی توان ایرادی به تصمیم سهامداران برای فروش گرفت.

وی ادامه داد: نکته این است که طی یک ماه آینده مشخص می شود بورس در چه نقطه ای قرار گرفته و در آن زمان متوجه می شویم در این روزها خریداران یا فروشندگان دست به اقدام درست و منطقی زده اند. نهاد ناظر دیروز گذشته بهترین اقدام را در بورس انجام و تلاش کرد برای حمایت از سهام بزرگ و ارزنده، زمینه هم افزایی و همراهی را در بین نهادهای مختلف برقرار کند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: نقد شوندگی که از جمله ملاک های مهم بازارهای است از نیمه دوم معاملات دیروز وارد بورس شد و بسیاری از صف های فروش کم یا حذف شد. اما با این حال در وضعیت کنونی، نگرانی هایی در مورد آینده بورس و بازارهای رقیب وجود دارد و چنانچه ابعاد نظامی به سمت جنگ برود، طبیعی است بورس ایران افت کند و دلار گران شود.

هلالات با بیان اینکه بازار ارز بعد از جهش شدیدی که تجربه کرد در حال اصلاح قیمت است، ادامه داد: ایران قرار نیست پاسخ فوری برای آغاز جنگ دهد و مانند آمریکا به دنبال جنگ نیست. براین اساس، پیش بینی می شود در معاملات امروز به دلیل کاهش برخی از ریسک ها، صف های فروش تا حدودی جمع شده و در برخی نمادها تقاضای خرید شود. همچنین انتظار می رود از اواسط هفته جاری باردیگر، روند بازار صعودی و متعادل باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال خروج سرمایه از بورس وجود دارد؟ توضیح داد: اگر به جریانات سیاسی دامن زده نشود بعید به نظر می رسد مردم سرمایه ها را از بورس خارج و به سمت دیگر بازارها سوق دهند. در وضعیت فعلی ؛ قیمت دلار به درستی کنترل و فقط حدود چهار درصد رشد کرد.

به گفته هلالات، چنانچه اتفاق سیاسی و نظامی در ابعاد کنونی باقی بماند و به آن دامن زده نشود، پیش بینی فتح قله ٤٠٠ هزار واحدی شاخص باقی می ماند و بازار به مدار عادی بازگشت خواهد داشت اما اگر بنابر هر دلیلی تنش های بیشتری اتفاق افتد، واکنش منفی بورس و صعود بازار ارز چند برابر چیزی خواهد شد که روز گذشته در بازار مشاهده شد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده