تاریخ: ۱۶ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۲۸
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۷۸۵۹۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

بانک‌ها بیش از ۵۰ درصد بنگاه‌داری می‌کنند

می متالز - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اصل بنگاه‌داری بانک‌ها تا سقف ۴۰ درصد پذیرفته، اما در حال حاضر بانک‌ها بیش از ۵۰ درصد بنگاه‌داری می‌کنند و این موجب بلوکه شدن پول‌های بانک‌ها در بنگاه‌ها شده است.
بانک‌ها بیش از ۵۰ درصد بنگاه‌داری می‌کنند

به گزارش می متالز، حجت الاسلام  مصباحی مقدم، درخصوص چرایی توقف بانک‌ها بر بنگاه‌داری  بیان کرد: علت اصلی بنگاه‌داری بانک‌ها مربوط به مطالبات آنها از بنگاه هایی بوده که موفق به تسویه بدهی های خود نشده اند.

وی افزود: مجموعه مطالبات بانکی به اضافه سود جریمه به قدری انباشته شده که بانک‌ها وثیقه را تملک کرده و به بنگاه‌‌دار تبدیل شده اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اصل بنگاه‌داری بانک‌ها تا سقف ۴۰ درصد پذیرفته، اما در حال حاضر بانک‌ها بیش از ۵۰ درصد بنگاه‌داری می‌کنند و این موجب بلوکه شدن پول‌های بانک‌ها در بنگاه‌ها شده است.

وی با بیان اینکه بانک‌ها در شرایط فعلی امکان واگذاری بنگاه‌های اقتصادی را آنگونه که باید ندارند افزود: عوامل مختلفی باعث چسبندگی بانک‌ها به این بنگاه شده اند.

حجت الاسلام مصباحی مقدم گفت: بانک‌ها طبق قانون واگذاری بنگاه‌های اقتصادی باید ظرف سه سال این کار را انجام می‌دادند. در حال حاضر این مدت تمام شده و بانک‌ها هنوز هیچ اقدامی انجام ندادند؛ بنابراین بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی باید به بانک‌ها فشار بیاورند تا بنگاه‌ها از طریق بورس به مردم واگذار شود.

عناوین برگزیده