به گزارش می متالز، تعیین کالاهای اولویتدار بهصورت مستمر، در هر هفته از سوی کارگروه تنظیم بازار صورت میگیرد که بر همین اساس ۵ کالای لاستیک سنگین، میلگرد و ورق، حبوبات، شکر و خدمات حملونقل بار بهعنوان کالا و خدمات اولویتدار در هفته منتهی به بیستم دی ماه معرفی شد. سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها و سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان در کنار نظارت و بازرسیهای معمول و همیشگی خود، تمرکز و توجه بیشتری بر عملکرد بنگاههای مرتبط به کالاها و خدمات اولویتدار مذکور معطوف کرده و رسیدگی به تخلفات احتمالی پیرامون این کالاها را در اولویت نظارتی قرار میدهند. طی ۹ ماه ابتدای سالجاری بیش از ۱۰۰ هزار بازرسی در موضوع شکر انجام شده و ۵۵۹۰ پرونده تشکیل شده است. همچنین در موضوع حملونقل، ۷ هزار بازرسی انجام شده که ۲۲۵۷ پرونده تخلفاتی مطابق با این نظارت بهعنوان متخلف شناسایی شده است. هرگونه گزارش و شکایات مردمی اعم از حقیقی یا حقوقی از تخلفات واحدهای صنفی و غیر صنفی درخصوص کالاهای اولویتدار اعلام شده در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.