تاریخ: ۱۰ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۴۵
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۷۸۷۱۶
روحانی در آیین بهره‌برداری از قطار برقی گلشهر به هشتگرد:

افتتاح هر طرح در کشور ضربه‌ای به دشمن است

می متالز - رئیس جمهور صبح دیروز به استان البرز رفت و خط متروی گلشهر به شهر جدید هشتگرد را افتتاح کرد. روحانی در آیین بهره‌برداری از این طرح توسعه‌ای تأکید کرد: معتقدم هر کدام از طرح‌ها و پروژه‌هایی که افتتاح می‌شود، ضربه‌ای به دشمن و چراغ امیدی برای مردم است. امروز دیگر خارجی‌ها برای کشورمان پل و راه‌آهن نمی‌سازند و همه آن‌ها را به دست متخصصان خودمان احداث می‌کنیم.
افتتاح هر طرح در کشور ضربه‌ای به دشمن است

به گزارش می متالز، روحانی اضافه کرد: تا پایان دولت دوازدهم، یک هزار کیلومتر ریل دیگر به مجموع خطوط ریلی کشور افزوده خواهد شد که به معنای آن است ۵۰ درصد خطوط ریلی کشور در دوره هشت ساله دولت‌های یازدهم و دوازدهم ایجاد شده‌اند.


رئیس جمهور تأکید کرد: همه چیز در گذر زمان است. دولت، حکومت و قدرت، کوتاه مدت و تمام شدنی است، اما آنچه ماندگار است خدمت به این مردم بزرگ، فداکار، لایق و شجاع است که جوهره خودشان را بار‌ها و بار‌ها در روز‌های سخت کشور نشان داده‌اند. وی با تأکید بر ضرورت خدمت بیش از پیش به مردم، به روز‌های سخت ایران اسلامی در دوران انقلاب، جنگ و تحریم اشاره کرد و اظهارداشت: با وجود بدترین دوران تحریمی کشور، قامت مردم استوار بود و در برابر قدرت‌های بدخواه به خوبی ایستادگی کردند و پیروزی به دست آوردند که این در سایه ایثار و فداکاری مردم بوده است.


دکتر روحانی با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از فناوری‌های روز برای رفاه مردم، خاطرنشان کرد: این دستور خداوند و پیامبر اسلام (ص) است که از تجربه بشری و علم و دانش بیاموزیم و به کار ببریم.

آلودگی صدساله را نمی‌توان یک‌روزه رفع کرد

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه باید برای رفع آلودگی هوا، رفاه مردم و برطرف کردن رنج مردم تلاش کنیم، اظهار داشت: این روز‌ها هوای تهران، کرج و کلانشهر‌ها آلوده بود و این آلودگی یک‌روزه ایجاد نشده است، بلکه در طول یک قرن آلاینده‌ها کنار هم قرار گرفته و شرایط موجود، ایجاد شده است. بنابراین اگر عامل و علتی در طول ۱۰۰ سال ایجاد شده، حتماً یک‌روزه نمی‌توان آن را برطرف کرد. روحانی خاطرنشان کرد: اگر آلاینده‌ها در طول ده‌ها سال متراکم شده و هوا را آلوده کرده‌اند، دولت‌ها باید دست به دست هم دهند و مردم و نسل‌ها باید تلاش کنند تا آلودگی برطرف شود، البته آلودگی صرفاً مربوط به کشور ما نیست و ایران در میزان آلودگی در ردیف ۱۶ و هفدهم دنیا قرار دارد.

مشکلات مردم را درک می‌کنیم

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه بایدمشکلات را برطرف کنیم، اظهارداشت: در مسیر حرکت دولت‌ها، مهم این است که آیا دولت به فکر مردم است، آیا دولت درک می‌کند که مردم در شرایط مشکل هستند، بدون تردید رؤسا و اعضای دولت هم در تهران زندگی می‌کنند و از دستگاه دیگری برای تنفس استفاده نمی‌کنند، بنابراین آن‌ها هم احساس می‌کنند که هوا آلوده بوده و تلاش می‌کنند که مشکلات را برطرف کنند.


رئیس جمهور تصریح کرد: آنچه مردم باید از دولت توقع داشته باشند این است که دولت بفهمد، برنامه‌ریزی کند و در حد توان برای رفع مشکلات تلاش کند و چنانچه در مسیر رفع مشکلات حرکت کرد به وظیفه خود عمل کرده و اگر کاری انجام نداد، باید مورد انتقاد قرار بگیرد. روحانی خاطرنشان کرد: دولت به خوبی درک می‌کند که برای داشتن هوای پاک بایستی آلایندگی بنزین و گازوئیل را برطرف کند. بنابراین آلایندگی گازوئیل در طول دولت یازدهم و دوازدهم از چند هزار به ۵۰ و ۱۰ رسید و حتی در پالایشگاه تبریز این آلایندگی به زیر ۱۰ PPM رسیده است. ضمن اینکه آلودگی بنزین نیز در این دوره کاهش پیدا کرده است و امروز ۷۵ درصد بنزینی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد، بنزین یورو ۴ و ۵ است، در حالی که در دولت قبل آلوده‌ترین بنزین یعنی بنزین پتروشیمی به مردم عرضه می‌شد.

همه توان خود را برای خدمت به مردم به کار گرفته‌ایم

رئیس جمهور با اشاره به افتتاح متروی گلشهر به هشتگرد، اظهار داشت: ۶۰ درصد پیشرفت این پروژه و ۸۵ درصد اعتبارات آن در طول دولت یازدهم و دوازدهم انجام شده است و این بدان معناست که حتی در شرایط سخت و تحریم نیز همه توان خود را برای خدمت به مردم به کار گرفته‌ایم و باید از تلاش همه دست‌اندرکاران این پروژه به ویژه وزیر راه، استاندار، مسوول قرارگاه خاتم‌الانبیا، مسوولان مترو، نمایندگان مجلس، امام جمعه محترم و همه تلاشگران قدردانی کنیم.

مردم به نظام و انقلاب وفادارند

رئیس جمهور با اشاره به ایثار و فداکاری مردم برای اسلام، ایران و انقلاب، اظهار داشت: در ایام آبان، جمعیت میلیونی برای امنیت، آرامش و حمایت از انقلاب، رهبری و نظام به خیابان‌ها آمدند و این به معنای وفادار بودن این مردم است و نشان می‌دهد که مردم به خوبی درک می‌کنند مسوولان به دنبال خدمت به مردم هستند و دشمنان می‌خواهند به آن‌ها آسیب بزنند. روحانی افزود: مردم ایران در طول جنگ تحمیلی و در دوران تحریم برای استقلال و عزت کشور خود تلاش کردند و سال‌ها در مقابل تحریم استقامت و تحمل به خرج دادند و امروز با فشار‌های دیگران حاضر نیستند منابع و کشور خود را در اختیار غارتگران دیروز قرار دهند. بی‌تردید محاسبه‌گران غربی باز هم در محاسبات خود کاملاً اشتباه کردند.

عصبانیت امریکا از مانور مشترک ایران، چین و روسیه

رئیس جمهور به مانور مشترک دریایی ایران، روسیه وچین در دریای عمان اشاره کرد و گفت: برگزاری این مانور مساله ساده‌ای نیست و دنیای تاراجگر را بسیار عصبانی کرده است. آن‌ها از اینکه دو قدرت بزرگ در کنار نیروی دریایی ارتش و سپاه ایران، مانور مشترکی برگزار کرده‌اند، ناراحت و عصبانی هستند و نه تنها برای کشور‌های کوچک منطقه که در مقابل امریکا تواضع دارند، بلکه برای امریکایی‌ها هم قابل تحمل نیست. روحانی گفت: اینکه میلیون‌ها نفر به خیابان‌ها آمده از نظام خود پشتیبانی می‌کنند معلوم است که دشمنان را عصبانی می‌کند. البته مردم راه درست را انتخاب کرده‌اند و حکومت از آن آرا و رأی مردم است و در این میان آنچه مهم است این است که به آینده امیدوار باشیم و هرکس به این موضوع لطمه بزند، بی‌تردید به مردم بزرگ و انقلاب ایران لطمه زده است.


رئیس جمهور خطاب به کسانی که یأس و ناامیدی را در جامعه منتشر می‌کنند، گفت: چرا مردم را نگران می‌کنید و چرا مردم باید آینده را سیاه و تاریک ببینند. اگر چه امروز در سخت‌ترین شرایط هستیم و به عنوان کسی که در تمام فراز و نشیب‌های انقلاب از نزدیک حضور داشتم، هیچ دورانی به مانند این سال‌ها نبود که همه به ما فشار بیاورند، اما در عین حال مسیر و بودجه عمرانی را ادامه دادیم و سال آینده ۷۰ هزار میلیارد تومان برای بودجه عمرانی اختصاص یافته است و به‌رغم همه فشار‌ها و سختی‌ها ۲۰ درصد به حقوق کارمندان در سال جاری اضافه شده و در سال آینده نیز ۱۵ درصد اضافه خواهد شد و این همه می‌تواند نشانه‌هایی از کار و تلاش و امید به آینده باشد.


رئیس جمهور تأکید کرد: معتقدم هر کدام از طرح‌ها و پروژه‌هایی که افتتاح می‌شود، ضربه‌ای به دشمن و چراغ امیدی برای مردم است. امروز دیگر خارجی‌ها برای کشورمان پل و راه‌آهن نمی‌سازند و همه آن‌ها را به دست متخصصان خودمان احداث می‌کنیم.
روحانی افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم در ریل خودکفا شدیم و لازم نیست که انگلیس و سایر کشور‌های غربی برای ما ریل و واگن بسازند. امروز حتی به طور کامل در ساخت مترو و تونل‌های آن خودکفا هستیم.

عناوین برگزیده