تاریخ: ۱۸ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۲۱
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۷۸۹۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد:

نقد شدن سهم‌ها از سوی حقیقی‌ها

می متالز - مثبت بودن امروز بازار تحت حمایت حقوقی‌ها پایدار نیست و به طور موقت بازار را سر پا نگه خواهد داشت.
نقد شدن سهم‌ها از سوی حقیقی‌ها

به گزارش می متالز، مصطفی رضایی مدیرعامل کارگزاری ارزش آفرین الوند در خصوص  روند بازار واعمال دامنه تغییرات ۲ درصدی اظهار کرد: این تصمیمات مقطعی برای کنترل بازار بوده اما؛ با توجه به شرایط موجود روند خوبی پیش روی بازار نیست و حتی مثبت شدن امروز تحت حمایت حقوقی‌ها پایدار نیست، حجم فروشنده‌ها بیشتر شده و این تغییرات ۲درصدی نیز به طور موقت بازار را سر پا نگه خواهد داشت.

وی با اشاره به نقد شدن سهم‌ها از سوی حقیقی‌ها ادامه داد: توجه به اتفاقات هفته اخیر سایه جنگ پررنگ‌تر شده و ترس از آن وجود دارد، وضعیت عادی نیست و فشار فروش افزایش پیدا کرده و سهم‌هایی هم که ارزنده هستند با مبالغ بالایی در صف فروش قرار گرفتند. اصطلاحی را در مورد سرمایه‌گذاران به کار می برند که سرمایه‌گذاران مانند کبوتر هستند و زود می‌ترسند.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: بازارهای موازی نیز در شرایط بحرانی و زمانی که وضعیت اقتصادی خوب پیش نمی‌رود در تمام کشورهای دنیا، ارزشمند می شوند و بهایشان بالا می رود.

مدیرعامل کارگزاری ارزش آفرین الوند در پایان خاطر نشان کرد: تا زمانی که شراطی عادی نشود بازار منفی خواهد بود، درست هست که چرخه تولید شرکت‌ها می چرخد اما؛ بازار سرمایه این را درک نمی کند و چون رو به آینده حرکت می‌کند و شرایط بد پیش‌بینی شده و بازار به وضعیت مناسب شرکت‌های بنیادی اهمیتی نمی‌دهد و تا شرایط ثابت نشده و از تنش‌ها کاسته نشود، این روند ادامه دارد.

عناوین برگزیده