تاریخ: ۱۸ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۰۴
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۷۹۰۵۶
سرویس خبر : انرژی
گلمرادی:

ضرورت رفع مشکلات پتروشیمی‌های بخش خصوصی/ تولید پتروشیمی‌های کشور به ۱۳۰ میلیون تن می‌رسد

می متالز - عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: رفع مشکلات پیش‌روی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه پتروشیمی جهت سرمایه گذاری بیشتر در این بخش موضوعی است که باید به آن توجه ویژه کرد.
ضرورت رفع مشکلات پتروشیمی‌های بخش خصوصی/ تولید پتروشیمی‌های کشور به ۱۳۰ میلیون تن می‌رسد

به گزارش می متالز، علی گلمرادی با تاکید بر جایگاه و اهمیت صنعت پتروشیمی در رشد اقتصادی و درآمدزایی برای کشور، این صنعت را در خط مقدم جنگ اقتصادی نامید و گفت: رفع مشکلات پیش‌روی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری بیشتر در این بخش موضوعی است که باید به آن توجه ویژه کرد.   

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسیاری از شرکت‌های پتروشیمی به بخش خصوصی واگذار شده یا به صورت نیمه دولتی اداره می‌شوند هرچند تعدادی نیز همچنان دولتی باقی مانده‌اند اما مشکلات این شرکت‌ها به دلیل واگذاری به بخش خصوصی کاهش پیدا کرده است چراکه در ضرر و سود محصولات ذی نفع هستند و خوشبختانه بخش خصوصی در حوزه صنایع پتروشیمی توانسته تحریم‌ها را دور بزند.

به گفته وی اهمیت و جایگاه پتروشیمی‌ها از این جهت که کشور را از خام فروشی نفت رهانیده بسیار بالا است درواقع ارزش افزوده حاصل از صادرات صنایع پتروشیمی درآمدزایی و ارزآوری بالایی برای کشور به همراه دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز در تولید محصولات پتروشیمی در رده دوم منطقه قرار داریم و با جهش سوم، تولیدکننده اول منطقه خواهیم شد که افتخار کشور و صنعت پتروشیمی است، افزود: حرکت در این صنعت برای جهش سوم آغاز شده و بعد از سال 1400 به نتیجه می‌رسد. تولید پتروشیمی‌های کشور از 100 میلیون تن به 130 میلیون تن در جهش سوم خواهد رسید که این کار یک کار بزرگ و ارزشمند است.

عناوین برگزیده