تاریخ: ۱۸ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۳۸
بازدید: ۲۵۲
کد خبر: ۷۹۱۱۲
سرویس خبر : انرژی
رئیس مرکز ساخت داخل، ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صمت؛

خدمات سامانه توانیران فعال شده است/ کاهش ارزبری 32 میلیون یورویی دومین میز ساخت داخل صنعت پتروشیمی

می متالز - رئیس مرکز ساخت داخل، ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت در مراسم دومین میز تعمیق ساخت داخل تجهیزات صنعت پتروشیمی در راستای نهضت ساخت داخل گفت: هیات نظارت بر قانون "استفاده حداکثری از توان تولیدی و خدماتی کشور"، عملیاتی شده است و جلسات خوبی داشته و همچنین عملکرد دستگاه های اجرایی در این حوزه را پیگیری می کنیم.
خدمات سامانه توانیران فعال شده است/ کاهش ارزبری 32 میلیون یورویی دومین میز ساخت داخل صنعت پتروشیمی

به گزارش می متالز، هادوی افزود: سامانه توانیران با تکیه بر استقلال و خوداتکایی و نوآوری، در حال اجرا است، نیازمندیها و توانمندیها در این سامانه جمع شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون در ۵ استان نمایشگاه توانمندیهای ساخت داخل برگزار شده است.

هادوی اضافه کرد: قرارداد واگذاری تجهیزات ثابت متانول پروژه سیراف انرژی به شرکت ماشین سازی اراک در چارچوب دومین میز ساخت داخل در تجهیزات پتروشیمی امروز امضا می شود.

وی اعلام کرد: کاهش ارزبری قرارداد دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، حدود ۳۲ میلیون یورو است و زمان تحویل آن ۱۵ تا ۲۱ ماه است.

رئیس مرکز ساخت داخل، ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صمت تصریح کرد: استفاده حداکثری از توان کشور، توسعه پایدار، استفاده هدفمند از ظرفیتهای کشور و مدیریت هوشمند منابع (نرم افزاری، سخت افزاری، نهاد افزاری و فناوری) را در حوزه ساخت داخل دنبال می کنیم.

هادوی خاطر نشان کرد: اجرای دقیق و کامل قانون "استفاده حداکثری از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی" و کمک به برندسازی در کشور را در چارچوب نهضت ساخت داخل در برنامه کاری داریم.

وی اعلام کرد: آیین نامه رتبه بندی با همکاری بخش خصوصی آماده شده است و به زودی اجرایی می شود.

هادوی اضافه کرد: آیین نامه اجرایی روش احراز عمق ساخت داخل نهایی شده است.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد