تاریخ: ۱۸ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۳۶
بازدید: ۲۶۵
کد خبر: ۷۹۱۹۰
سرویس خبر : انرژی

برگزاری همایش بومی‌سازی کاتالیست‌های صنایع پالایشگاهی

می متالز - همایش بومی‌سازی کاتالیست با رونمایی از کاتالیست‌های استراتژیک صنایع پالایشگاهی به میزبانی شرکت نفت و گاز سرو برگزار خواهد شد.
برگزاری همایش بومی‌سازی کاتالیست‌های صنایع پالایشگاهی

به گزارش می متالز، محمدامین ابراهیمی، دبیر اجرایی این همایش گفت: برگزاری همایش بومی‌سازی کاتالیست در صنایع پتروشیمی و پالایش به همت این شرکت تولیدی انجام می‌شود تا ضمن ایجاد زبانی مشترک و هم‌اندیشی میان تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان کاتالیست در ایران، عملکرد کاتالیست‌های بومی شده تاکنون مورد بحث و بررسی قرار گیرد و شاهد خودکفایی در عرصه‌های دیگر این صنعت نیز باشیم.

وی اضافه کرد: امسال توانستیم برای نخستین بار در کشور کاتالیست مهم و استراتژیک کاتالیست انتقال گاز ـ آب دما پایین (Low Temperature Water Gas Shift) یا LTSC را که در صنایع پتروشیمی و پالایشی استفاده می‌شود را تولید کنیم که قرار است در این همایش از این کاتالیست مهم رونمایی شود. ابراهیمی ادامه داد: کاتالیست LTSC تا قبل از این از کشورهای اروپایی تامین می‌شد که به‌خاطر تحریم، شرکت‌های پتروشیمی و پالایشی کشور با مشکلات فراوانی در تامین این کالا روبه‌رو بودند. اما شرکت نفت و گاز سرو با بومی‌سازی و اخذ تاییدیه‌های فنی از پژوهشگاه صنعت نفت توانست این محصول را تولید صنعتی کند.دبیر اجرایی همایش بومی‌سازی کاتالیست در صنعت پتروشیمی و پالایش نفت گفت: این همایش که ۲۵ تا ۲۸ دی در جزیره کیش به میزبانی شرکت نفت وگاز سرو برگزار خواهد شد، با سخنرانی‌هایی از سوی مدیران عامل مجتمع‌های پتروشیمی و پالایشی کشور و نیز برخی از مقامات دولتی از سوی معاونت علمی و فناوری و معاونان وزارت نفت همراه خواهد بود. وی افزود: امیدواریم با این اقدام ضمن ایجاد هم‌افزایی میان متخصصان صنایع کاتالیست، پتروشیمی و پالایش، بتوانیم ایران را به‌عنوان یکی از قطب‌های تولید کاتالیست به جهان معرفی کنیم.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد