تاریخ: ۱۹ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۴۸
بازدید: ۲۶۹
کد خبر: ۷۹۲۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر نظارت بر بورس‌ها خبر داد:

ادامه دامنه نوسان ۲ درصدی بسته به شرایط و تصمیم هیات مدیره سازمان بورس دارد

می متالز - مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس گفت: اعمال دامنه نوسان محدود ۲ درصدی همه بازارهای معاملات بورس و فرابورس فعلا" برای امروز بود و درباره روزهای آینده بسته به شرایط تصمیم گیری می شود.
ادامه دامنه نوسان ۲ درصدی بسته به شرایط و تصمیم هیات مدیره سازمان بورس دارد

به گزارش می متالز، محسن خدابخش در پاسخ به این سوال که آیا اعمال دامنه نوسان محدود 2 درصدی همه بازارهای معاملات بورس و فرابورس در روزهای آینده هم تکرار خواهد شد یا خیر به بورس پرس گفت: این تصمیم برای دیروز بود و برای روزهای آینده هم بسته به شرایط ، هیات مدیره سازمان تصمیم گیری خواهد کرد

براساس این گزارش، در پی حمله سپاه ایران به دو پایگاه نظامی آمریکا در عراق، مسوولان سازمان بورس دیروز تصمیم گرفتند با هدف کنترل رفتار هیجانی سرمایه گذاران و فراهم کردن شرایطی برای داد و ستد مبتنی بر تحلیل، دامنه نوسان سهام همه شرکت های بورسی و فرابورسی به جای 5 درصد به دو درصد کاهش یابد.

با این رویداد، شاخص بورس در نتیجه کاهش قیمت سهام همه شرکت های بزرگ از جمله ملی مس، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی پارس، مپنا، پارسان، چادرملو، گل گهر و... با کاهش 5 هزار و 53 تایی به 353 هزار و 870 واحد رسید.

در این میان از بین 407 سهمی که امروز در تابلوها (به ارزش دو هزار میلیارد تومان در بورس و 262 میلیارد تومان در فرابورس) داد و ستد شد فقط چهار شرکت پالایشگاه تهران، سرمایه گذاری بهمن، سازه پویش و نساجی بروجرد منفی نبودند که در نوع خود بی سابقه بود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد