تاریخ: ۱۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۳۹
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۷۹۲۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اصناف متخلف سمنان بیش از ۲۶ میلیارد ریال جریمه شدند

می متالز - معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: بازرسی‌های یک ماه گذشته ازهفدهم آذر تا یازدهم دی ۹۸ منجر به شناسایی تخلف واحدهای صنفی و جریمه آنان به میزان ۲۶ میلیارد و ۴۹۶ میلیون ریال جریمه نقدی شد.
اصناف متخلف سمنان بیش از ۲۶ میلیارد ریال جریمه شدند

به گزارش می متالز، مهدی یحیایی روز چهارشنبه در سیزدهمین کارگروه تنظیم بازار استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری ابراز داشت: فقدان‌درج‌قیمت، فقدان ارایه فاکتور، گران‌فروشی و کم‌فروشی، جزو فراوان‌ترین تخلف‌های واحدهای صنفی در بازرسی‌ها از هفدهم آذر تا یازدهم دی در واحدهای صنفی استان سمنان بود.
وی ادامه داد: سه هزار و ۳۹۶ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان سمنان در یک ماه گذشته انجام شد که نتیجه این بازرسی‌ها ثبت ۳۴۷  مورد تخلف صنفی و تشکیل ۲۹۱ پرونده تخلف صنفی بود.
وی بیان کرد: ازهفدهم آذر تا یازدهم دی امسال ۱۸۵ مورد شکایت مردمی به سامانه ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام شد که توسط بازرسان سازمان مورد بررسی قرار گرفت.
یحیایی یادآور شد: شهروندان استان سمنان می توانند شکایت ها و گزارش های گرانفروشی، کم فروشی، فقدان درج قیمت، صادرنکردن صورت حساب، عرضه و فروش کالای قاچاق را به شماره ۱۲۴ سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: نظارت‌ بر بازار عرضه و تقاضای استان برای جلوگیری از تخلف‌های صنفی مانند گران‌فروشی با جدیت انجام می‌شود.
تعداد کل واحدهای صنفی استان سمنان با احتساب مشاغل خانگی بیش از ۴۸ هزار واحد است، یعنی به ازای هر ۱۴ نفر یک واحد صنفی وجود دارد، این شاخص در کشور به ازای هر ۱۶ نفر یک واحد صنفی است.
در استان سمنان ۳۰ هزار واحدصنفی وجود دارد.

عناوین برگزیده