تاریخ: ۲۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۱۸
بازدید: ۱۲۵
کد خبر: ۷۹۵۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در روز دامنه نوسان ۲ درصدی رخ داد:

تنها سهم مثبت ۲۰ درصدی امروز بورس اما دارای صف فروش چندین میلیون سهمی

می متالز - در روز دامنه نوسان ۲ درصدی بورس و در میان ۳۰۸ شرکت، یک سهم با نوسان مثبت ۲۰ درصدی قیمت و صف فروش سنگین و چندین میلیونی روبرو شده است.
تنها سهم مثبت ۲۰ درصدی امروز بورس اما دارای صف فروش چندین میلیون سهمی

به گزارش می متالز، درحالی مسوولان بورس با هدف کنترل رفتار هیجانی و صیانت از حقوق سهامداران، دامنه نوسان سهام شرکت های بورسی و فرابوسی را برای چهارشنبه و امروز از 5 به 2 درصد کاهش دادند که بررسی معاملات امروز در دو ساعت اول نشان داد ایران ترانسفو در بین 308 شرکت بورسی، تنها سهمی بوده که با نوسان مثبت 20 درصدی قیمت و صف فروش 13.3 میلیونی روبرو شده که ناشی از اعلام رویداد هفته قبل است.

براین اساس، "بترانس" اعلام کرده بود با توجه به نوسانات قیمت در دو سال اخیر و تاثیر مستقیم در ارزش جایگزینی دارایی ها که منجر به رشد بهای تمام شده و کاهش سرمایه در گردش شرکت ها می شود در جهت حفظ تداوم فعالیت تولید اقدام به درخواست تعدیل قیمت فروش ترانسفورماتورهای فروش رفته طی دو سال اخیر کرده که تاییدیه تعدیل فروش حدوداً 30.5 میلیارد تومان صورت گرفته است.

احتمال طبقه بندی تعدیل مذکور طبق نظر حسابرس و بازرس قانونی شرکت در دوره جاری وجود دارد. درصد تعدیل سنواتی نسبت به سود انباشته ابتدای دوره 13 درصد اعلام شده است.

بنابراین گزارش، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی و صنعت و تجارت آداک با 34 و 23.7 درصد سهم در ترکیب سهامداری این شرکت حضور دارند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده