تاریخ: ۲۲ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۴۵
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۷۹۶۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

اثر افزایش سرمایه شرکت‌ها از محل تجدید ارزیابی بر شاخص بورس و قیمت ها

می متالز - کارشناس بازار سرمایه ضمن پیش بینی دور تازه‌ روند متعادل و صعودی شاخص بورس و قیمت‌ها گفت: تصویب افزایش سرمایه شرکت‌ها از محل تجدید ارزیابی می‌تواند این روند را شتاب بخشیده و طولانی کند.
اثر افزایش سرمایه شرکت‌ها از محل تجدید ارزیابی بر شاخص بورس و قیمت ها

به گزارش می متالز، ابراهیم فرخ‌نژاد با اشاره به اینکه ریسک‌های سیاسی ناشی از تحولات هفته گذشته از سر اقتصاد و بازار سهام برداشته شده به تسنیم گفت: دلیل اقبال دیروز سهامداران و سرمایه‌گذاران به بازار سهام همین موضوع بوده است.

وی افزود: متاسفانه هیجان‌زدگی یکی از آفت‌های اقتصاد و بازارهای مختلف بویژه بازار سرمایه است از این رو سرمایه‌گذاران در بازار سهام باید همه مولفه‌های اثرگذار بر سودآوری شرکت‌ها را مدنظر برای دادستد سهام قرار دهند و نباید منفی بودن شاخص بورس و قیمت سهام برخی شرکت‌ها هیجان را در بازار تشدید کند.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: سهامداران باید منابع مختلف را ملاک دریافت اطلاعات و تصمیم‌گیری قرار دهند که یکی از این موارد سایت کدال است. اصلاحی که باید در مقطع زمانی چند هفته در بازار سهام اتفاق می‌افتد، هفته گذشته بطور یکجا و به بهانه ریسک‌های سیاسی اتفاق افتاد. از این رو به نظر می‌رسد دور تازه‌ای از روند متعادل و صعودی شاخص بورس و قیمت‌ها در تالار شیشه‌ای آغاز شده باشد.

فرخ‌نژاد ادامه داد: علاوه بر این خبرهایی همچون تصویب افزایش سرمایه شرکت‌ها از محل تجدید ارزیابی هم می‌تواند این روند صعوی را شتاب بخشیده و طولانی کند. این اتفاق به نوعی همسان‌‌سازی ریالی دارایی‌های شرکت‌ها با نرخ ارز است. بر این اساس سهام شرکت‌های مختلف نیز از این اتفاق اثر مثبت می‌پذیرند.

وی تاکید کرد: علاوه بر موارد فوق، رکودی که در سایر بازارها نیز حاکم است و از میان رفتن ریسک‌های سیاسی آن را سنگین‌تر خواهد کرد نیز موجب اقبال بیشتر  سرمایه‌گذارن به سمت بازار سهام خواهد شد. در سال رونق تولید تکیه بر توان داخلی می‌تواند گره‌گشای مشکلات اقتصادی باشد بر این اساس حضور در بازار سرمایه یکی از مواردی است که علاوه بر جذب نقدینگی سرگردان جامعه با تامین مالی ارزان، شفاف و سریع به صنایع و بنگاه‌ها کمک می‌کند.

فرخ‌نژاد افزود: تجربه روزهای منفی هفته گذشته در تالار شیشه‌ای نشان داد در صورتی که حقوقی‌ها و حقیقی‌ها در بازار سرمایه با همدلی به حمایت از این بازار بپردازند، شاهد کاهش هیجان‌های منفی در بازار سرمایه و رسیدن آن به بلوغ بیشتر خواهیم بود.


 

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد