به گزارش می متالز، با افتتاح خط ریلی آستارای ایران و آستارای جمهوری در فروردین ماه پارسال روزانه قطارهای باری روسیه و جمهوری آذربایجان به بارانداز راه آهن آستارا وارد شده و کالاهای خود را تخلیه می کنند و تا زمان اتصال خط ریلی آستارا به رشت و قزوین، کالاهای وارداتی طبق حمل و نقل ترکیبی و با کامیونها به نقاط مختلف ایران حمل می شود.
از بارانداز خط آهن آستارا - آستارا صادرات کالا هم انجام می شود.
خط آهن آستارا- رشت هم که در ادامه خط آهن قزوین – رشت ساخته می شود بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب موسوم به نوستراک است.
قرار است جمهوری آذربایجان ۵۰۰ میلیون دلار در اجرای این طرح سرمایه گذاری کند.