تاریخ: ۲۳ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۰:۱۶
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۷۹۹۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

جزئیات جدید توافق تجاری

می متالز - براساس گزارش اختصاصی روزنامه وال‌استریت ژورنال، ایالات‌متحده و چین توافق کرده‌اند تا در راستای نیل به اصلاحات اقتصادی و حل‌‌وفصل منازعات تجاری، هر ۶ ماه یک‌بار مذاکراتی را با یکدیگر انجام دهند.
جزئیات جدید توافق تجاری

به گزارش می متالز، این شیوه گفت‌و‌گوهای تجاری در زمان دولت اوباما انجام می‌شد با این حال مقامات دولت ترامپ این شیوه حل‌‌وفصل اختلافات را به تمسخر گرفته بودند. براساس بیانیه مشترک استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا و رابرت لایتهایزر، نماینده ویژه تجاری ترامپ قرار است نخستین دور از این گفت‌و‌گوها با حضور منوچین و لیوهه، معاون نخست‌وزیر چین برگزار شود.

 قرار است این خبر در تاریخ ۱۵ ژانویه (روز چهارشنبه) همزمان با امضای فاز یک توافق تجاری بین واشنگتن و پکن به‌طور رسمی اعلام شود. این توافق ابتدایی شامل خرید کالاهای آمریکایی توسط چینی‌ها و برخی از اصلاحات اقتصادی در این کشور می‌شود. این توافق نخستین آتش‌بس کامل پس از دو سال جنگ تجاری خواهد بود. توافق مزبور شامل سازوکاری برای حل اختلافات است که در آن مکانیزم مشورت بین مقامات دو کشور برای کنترل هرگونه اختلافات احتمالی برخاسته از این توافق تعبیه شده است. در همین راستا قرار است حداقل سالانه دو دور از مذاکرات بین مقامات مربوطه از هر دو طرف انجام شوند. به‌علاوه قرار است منوچین به‌طور دوره‌ای در رابطه با برخی از موضوعات اقتصاد کلان رایزنی‌هایی را با لیوهه داشته باشد. این دست از مذاکرات اقتصاد کلان همچنین میزبان رئیس بانک مرکزی چین و رئیس فدرال رزرو آمریکا خواهد بود. به‌علاوه مقرر شده است که این دست از گفت‌و‌گو‌ها مستقل از مذاکرات تجاری برای نیل به فاز دوم توافق باشد.

عناوین برگزیده