تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۵۱
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۸۱۱۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گزارش عملکرد ۹ ماهه سودآورترین بانک با رشد ۳۱۴ درصدی

می متالز - بانک ملت که سودآورترین بانک ایران شده طی ۹ ماهه سال جاری برای هر سهم ۴۰۲ ریال سود محقق کرد که نسبت به دوره مشابه گذشته با رشد ۳۱۴ درصدی همراه است.
گزارش عملکرد ۹ ماهه سودآورترین بانک با رشد ۳۱۴ درصدی

به گزارش می متالز، بانک ملت که در جریان معرفی 100 شرکت برتر ایران توسط سازمان مدیریت صنعتی در شاخص بیشترین سودآوری در جایگاه اول صنعت بانکداری قرار گرفته، گزارش عملکرد 9 ماهه حسابرسی نشده سال جاری را منتشر کرد.

براین اساس، "وبملت" در این دوره برای هر سهم 402 ریال سود محقق کرده که نسبت به دوره مشابه گذشته رشد 314 درصدی داشته است. درآمد تسهیلات اعطایی با رشد 12 درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل 12.2 هزار میلیارد تومان و سود علی الحساب سپرده سرمایه گذاری با افت 7 درصدی بالغ بر 10.3 هزار میلیارد تومان گزارش شده است.

این بانک بورسی در عملکرد سه ماهه منتهی به آذر برای هر سهم 94 ریال سود محقق کرده در حالی که در سه ماهه منتهی به شهریور و خرداد برای هر سهم 229 و 79 ریال سود شناسایی کرده بود. به رغم کاهش سود هر سهم "وبملت" در سه ماهه سوم دوره مالی جاری اما از لحاظ عملکردی نسبت به دو دوره قبل بهتر بوده و افت سود عمدتا# با توجه به جهش مبلغ مالیات صورت گرفته است. همچنین این شرکت بورسی در 9 ماهه بیش از 2 هزار میلیارد تومان سود خالص کسب کرده که به نسبت دوره مشابه قبل رشد 316 درصدی را به ثبت رسانده است.

درآمد ناشی از تسهیلات اعطایی در این مدت رشد 10 درصدی و سود علی الحساب سپرده بانکی رشد 3 درصدی داشته که نهایتا منجر به رشد 14 درصدی سهم بانک از درآمدهای مشاع شده و درآمدهای غیرمشاع نیز 22 درصد افزایش داشته است. هزینه ها نیز افزایش 10 درصدی را به ثبت رساندند که ناشی از رشد هزینه مطالبات مشکوک الوصول است.

سود قبل از کسر مالیات با رشد 36 درصدی نسبت به فصل تابستان 2.1 هزار میلیارد تومان (426 ریال به ازای هر سهم) محقق شده به این ترتیب، سود قبل از مالیات بانک در دوره 9 ماهه 4.3 هزار میلیار تومان (865 ریال به ازای هر سهم) شناسایی شد اما با توجه به رشد قابل ملاحظه مالیات، سود هر سهم با کاهش قابل توجه مواجه شده است. هزینه مالیات در فصل پاییز با رشد 294 درصدی نسبت به تابستان 1.6 هزار میلیارد تومان شناسایی شده است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده