تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۳۱
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۸۱۲۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در فعالیت ۹ماهه؛

پرتفوی بورسی «خگستر» ۱۲.۵هزار میلیارد ریال افزایش یافت

می متالز - شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو در گزارش ۹ماهه اعلام کرد که پرتفوی بورسی شرکت، ۱۲هزار و ۵۲۴میلیارد و ۵۷۶میلیون افزایش یافته است.
پرتفوی بورسی «خگستر» ۱۲.۵هزار میلیارد ریال افزایش یافت

به گزارش می متالز، شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو در اطلاعات و صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۹ماهه از پوشش ۴۸ ریالی سود به ازای هر سهم خبر داد.

در این گزارش سود عملیاتی «خگستر» به ۱۰۳میلیارد و ۲۵۳میلیون ریال، سود خالص به ۱۱۴میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره به ۵هزار و ۷۴۹میلیارد و ۱۳۸میلیون ریال رسید.

این شرکت در صورت وضعیت پرتفوی سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس از رشد ۱۲هزار و ۵۲۴میلیارد و ۵۷۶میلیون ریالی آن خبر داد و بهای تمام شده در این پرتفوی با کاهش ۵۳میلیارد و ۸۶میلیون ریالی به دو هزار و ۹۰۶میلیارد ریال بالغ شده است؛ همچنین ارزش بازار این شرکت با افزایش ۱۰هزار و ۴۱۸میلیارد ریالی به ۱۵هزار و ۴۳۱میلیارد ریال رسید.

«خگستر» طی ۹ماهه منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۸، کل مبلغ سهام واگذار شده را ۱۹۴میلیارد و ۷۲۲میلیون ریال اعلام کرد که از این محل ۱۴۱میلیارد و ۵۸۷ میلیون ریال سود شناسایی کرده است. از سوی دیگر سهام بورسی خریداری شده در این مدت توسط شرکت به مبلغ ۴۹میلیون ریال رسید.

گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو در تشریح اهداف و برنامه های راهبردی خود در خصوص ترکیب پرتفوی اعلام کرد که از سرمایه گذاری های کم بازده و بدون نفوذ و کنترل اثربخش خارج می شود و همچنین سرمایه گذاری های پربازده و دارای نفوذ و کنترل اثربخش را افزایش می دهد.

این شرکت سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت خود را با در اختیار داشتن کنترل و نفوذ ۲۱شرکت با موضوع فعالیت‌های قطعه سازی خودرو و خدماتی اقتصادی مرتبط با صنعت خودرو است با هدف حضور در زنجیره ارزش گروه صنعتی ایران خودرو و کسب سود و حفظ زنجیره تامین شرکت مادر دنبال می‌کند.

عناوین برگزیده