تاریخ: ۱۴ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۳۵
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۸۱۵۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
صدور ۲۲ اخطاریه آلایندگی هوا برای واحدهای صنعتی همدان؛

محیط زیست همدان برای مقابله با آلودگی هوا چه کرد؟

می متالز - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان برخی از اقدامات این اداره در خصوص کنترل آلودگی هوای شهر همدان را تبیین کرد| 70 واحد تولید شن و ماسه و سنگ کوبی در شهرستان همدان به صورت شبانه روزی پایش می شود و این واحدها ملزم به استفاده از سیستم تر در خط تولید شده اند| واحدهای تولید آسفالت و ریخته گری شهرستان، پایش شده است.
محیط زیست همدان برای مقابله با آلودگی هوا چه کرد؟

به گزارش می متالز، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان برخی از اقدامات این اداره در خصوص کنترل آلودگی هوای شهر همدان را تبیین کرد.

پیمان زرین گفت: 70 واحد تولید شن و ماسه و سنگ کوبی در شهرستان همدان به صورت شبانه روزی پایش می شود و این واحدها ملزم به استفاده از سیستم تر در خط تولید شده اند.

زرین ادامه داد: همچنین واحدهای تولید آسفالت و ریخته گری شهرستان، پایش شده و مشخص شد اغلب واحدهای ریخته گری تغییر فرایند داده و به کوره القایی (برقی) تبدیل شده اند که آلایندگی آنها را رفع کرده است.

وی بیان کرد: همچنین پایش بیش از 100 واحد کارگاهی اطراف و حاشیه شهر از جمله در محور روستای انصار الامام در زمینه جلوگیری از ایجاد آلودگی هوا در دستور کار قرار گرفت و با واحدهایی که اقدام به آتش زدن لاستیک های فرسوده و ضایعات پلاستیکی کرده اند، برخورد شد.

وی گفت: در روزهای آلودگی هوای همدان موارد آتش سوزی های پراکنده در سطح شهر توسط یگان حفاظت محیط زیست خاموش و نیز نقص فنی های مقطعی ایجاد شده در ایستگاه پایش کیفی هوای همدان برطرف شد.

زرین اظهار کرد: نظارت بر راهبری ایستگاه سنجش کیفیت هوا، رفع نقص فنی های مقطعی تابلوی نمایشگر و نیز نمونه برداری و سنجش کیفی هوای سطح شهر همدان در نقاط مختلف و در ساعات مختلف به صورت پرتابل از دیگر اقدامات اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان در خصوص کیفیت هوای شهر همدان بوده است.

وی خاطر نشان کرد: طی فصل گذشته ۲۲ اخطاریه و اخطارنامه آلایندگی هوا برای واحدهای صنعتی شهرستان همدان صادر شد و ۳ واحد صنعتی به مرجع قضایی معرفی شدند و در حال طی مراحل دادرسی هستند.

عناوین برگزیده