تاریخ: ۱۷ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۱۰
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۸۱۶۳۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

مجوز صادرات اسید سولفوریک از گمرک زنجان نهایی می‌شود

می متالز - سرپرست اداره کل گمرک استان زنجان گفت: اخذ مجوز صادرات اسید سولفوریک واحدهای تولیدی از گمرک این استان پیگیری و موافقت اولیه نیز از گمرک ایران به دست آمده و تنها مشکل اجازه خروج از گمرک مرزی مانده که امیدواریم تا پایان دی ماه نهایی شده و مشکلی برای صادرات از گمرک زنجان نداشته باشیم.
مجوز صادرات اسید سولفوریک از گمرک زنجان نهایی می‌شود

به گزارش می متالز، میرهاشم سیداحمدی روز سه شنبه اظهار داشت: در حال حاضر ۶ واحد اسید سولفوریک در استان وجود دارد و سه واحد نیز در حال راه‌اندازی است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل محدودیت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر، گمرکات انگشت‌شماری در کل کشور مجوز صادرات اسید سولفوریک دارند و نزدیک‌ترین گمرک به زنجان نیز گمرک شهریار است.

سیداحمدی افزود: برای صادرات این محصول از گمرک زنجان، موافقت کلی گرفته شده و نماینده گمرک در ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز قول مساعد داده که این مجوز را در اولین جلسه ستاد اخذ کند.

سرپرست اداره کل گمرک استان زنجان با اشاره به پیگیری اخذ مجوز صادرات قیر واحد تولیدی استان از گمرک زنجان، گفت: صادرات فرآورده‌های نفتی باید از گمرکات تخصصی انجام می‌شد که پیگیری و موافقت اولیه این موضوع نیز به دست آمده که امیدواریم نهایی شود.

وی اقدام بعدی را انتقال واردات شرکت‌های تولیدی مانند پارس‌حیات از گمرک سهلان به زنجان خواند و اظهار داشت: ماهانه حدود پنج هزار تُن واردات این واحد تولیدی انجام می‌شود که با انتقال به گمرک زنجان، اولین محموله نیز حمل شده است.

سیداحمدی خاطرنشان کرد: کالاهای وارداتی دیگری نیز وجود دارد که از سایر گمرکات، ترخیص می‌شود و امیدواریم با پیگیری‌های لازم هر چه سریع‌تر بتوانیم آن‌ها را نیز به زنجان انتقال دهیم.

وی در خصوص صادرات فرش دستبافت از گمرک زنجان نیز تصریح کرد: تولید استان، فرش ریزبافت و ابریشم‌بافت است که صادرات آن با هواپیما صرفه اقتصادی دارد که آن هم به دلیل نبود پرواز خارجی در فرودگاه زنجان، امکان‌پذیر نیست.

سیداحمدی افزود: این امکان وجود ندارد و صرفه اقتصادی ندارد که فرش دستبافت در گمرک زنجان تحویل و ارزیابی شده و به فرودگاه امام خمینی(ره) ارسال و دوباره از گمرک امام خمینی(ره) صادر شود چرا که خود صادرکننده این کار را از تهران یا جای دیگر انجام می‌دهد.

وی ابراز کرد: از ایستگاه بناب نیز بازدید به عمل آمده و امیدواریم امکان توسعه حمل و نقل ریلی در این ایستگاه نیز فراهم شود.

سرپرست اداره کل گمرک استان زنجان با اشاره به عملکرد تجارت خارجی این استان در ۹ ماهه سال جاری و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته، گفت: در این مدت حدود ۱۰۳ هزار تُن کالا به ارزش حدود ۱۸۴ میلیون دلار صادر شده در حالی که این میزان در مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۵۵ هزار تُن به ارزش حدود ۲۹۹ میلیون دلار بود.

وی خاطرنشان کرد: صادرات استان زنجان در ۹ ماهه سال جاری ۳۸ درصد در ارزش و ۳۴ درصد در وزن نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهش یافته است.

سیداحمدی با اشاره به واردات این استان در ۹ ماهه سال جاری و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته، اظهار داشت: واردات استان بیش از ۲۷۶ هزار تُن به ارزش حدود ۲۶۹ میلیون دلار بوده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲۶۷ هزار تُن به ارزش بیش از ۲۱۲ میلیون دلار بود.

وی خاطرنشان کرد: واردات استان زنجان طی این مدت ۲۶ درصد در ارزش و سه درصد در وزن، افزایش یافته است.

سیداحمدی افزود: درآمد گمرک این استان در ۹ ماهه سال جاری بیش از یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بود که در مقایسه با یک هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال در مدت مشابه سال گذشته، سه درصد رشد یافته است.

عناوین برگزیده